Miesväki lähti pilkille.Kuka teillä perkaa kalansaaliin,vai kenties kaupan kalatiskin myyjä?

Avainsanat: kuka perkaa kalat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2013 - 12:45

Kyllä se on niin että poikani on hallissa Fileroijana joten jos kalaa haluan niin häneltä pyydän ja saan niin ohutta kuin haluan.
Kun tein äidilleni joku aika sitten voileipäkakun niin pyysin pojaltani lohet, savulohta ja kraavi siivuja ( ohuen ohutta ( tulivat koristeeksi) niin poikani mulle nuo fileroi...

Kysyjän kommentti

Hieno ammatti pojalla! Myös meillä miesväki perkaa saamansa kalat,ei ole vuosiin minun tarvinnut perkauspuolta hoitaa....Tälläkin hetkellä miehet merellä kalassa....Jospa niitä pannuahvenia taas saisi :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.02.2013 - 09:08

Pikku likkana olin haka perkaamaan kaloja, meillä kalastettiin tuolloin paljon ja perattavaa riitti. Nykyisin tämän puolen hoitaa kaupan kalatiskin myyjä kädenkäänteessä......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2013 - 10:05

Itse perkaan saamani kalat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.02.2013 - 10:30

Jos niitä itse kalastaisin, myös itse perkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2013 - 14:29

Mies useimmiten, mutta,kyllä minäkin kalat perkaan jos kukaan muu ei ehdi, tai jaksa. Olen näet sitä mieltä, että jos kalastaa on myös osattava ja haluttava tehdä kalan käsittytkin, tai muuten kannattaa hankiia kalansa vain kaupasta kulloiseekin ruokaan sopivina annoksina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2013 - 16:40

Hakiksen hallin kalapuotin myyjät pistää nahallisiksi fileiksi yleensä mun valitseman kuhan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2013 - 16:44

Ihan itse minä perkaan, vaikka tässä ostin kaupasta haen ja perkasivat sen minulle samaan hintaan.
Paistoin pannulla ja kyllä kala oli hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.02.2013 - 20:08

minäpä ne taidan perata, tai sitten k-kaupan väiski ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2013 - 20:14

Toivon mukaan teidän miesväellä oli kalaonnea.
Nykyään saan kalat kotia perattuna,fileroituna ja savustettunakin...kohta tämä ilo loppuu,kun meidän pikku kalakauppias jää vauvalomalle.
Silloin kun itse tuli kalastettua...minä olin kyllä kalojen perkaaja..onnistui myös filerointi ja nylkeminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2013 - 20:35

Isäntä perkaa kalat, minä siivoan sen jälkeen kylppärin. Että voin hyvällä omallatunnolla sanoa - molemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 20:05

Mummolassa opetettiin, että se joka kalastaa, perkaa myös kalansa.