Pidätkö chilin mausta? Käytätkö sitä ruuanlaitossa?

www.iltalehti.fi/ruoka/20130...1_ru.shtml

Avainsanat: uusi tulinen chili suomesta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2013 - 16:22

On mukava kuulla, että muitakin mausteisen ruuan käyttäjiä on. Rakastan chiliä ja tabascoa.

Kysyjän kommentti

Meillä menee chiliä paljon, varsinkin ,kun mies kokkaa ... Itse pidän mausta, mutta mausteena ja osana ruokaa.Ja suurina määrinä alkaa poltella ja närästää...Mutta hyvää on :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2013 - 19:11

En pidä chilin mausta enkä käytä ruuanlaitossa sitä.Chilin erästä ainetta käytän nivelissä ja selkärangan alueella kipulaastarin muodossa ja voidetta myös, chilistä eristetään Kapsaisiinia jota kipulaastarissa käytetään ja siinä voiteessa, saa kylläkin vaan lääkintöhallitukselta erillisluvalla noita tuotteita, minulla on käytössäni noita tuotteita ja tehokkaita on, puuduttaa melkein luuta myöden nuo kipeät alueet ja monta tuntia olen kivuton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2013 - 19:56

En harrasta chiliä tuskin lainkaan.Intialaisessa ravintolassa valikoin mahdollisimman mietoa,silti hikeä pukkaa ruuan tulisuus.Kerran pilasin oman erinomaisen Chili con carnen,kun olin taitamaton ja lykkäsin pientä,sievää chiliä liikaa ja pilallehan se meni.Maarit3,voin uskoa olevan chilivoiteessa puuduttavaa ominaisuutta ja tekevän kivuttomaksi.Tehokasta maustetta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2013 - 20:29

Chilin kohtuukäyttäjä olen, pidän muutenkin maustetuista ruuista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2013 - 21:10

Chilin tulisuus on liikkaa meidän maulle...kun on suuta polttavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.02.2013 - 22:25

Miedompaa käytän harvoin. Tulista en milloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2013 - 14:58

Meidän isäntä elvisteli kerran, että "kyllä hän punaisen chilin syö!" No hän söi, minä astiapyyhkeen kanssa hänen kyyneleitä kuivaamaan ja sitten vettä juottamaan. Polte vain paheni. Käytän kyllä ruokaan, ihan hippusen pikkusen. On tyjy mauste, kuten tabascokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2013 - 16:58

en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2013 - 19:11

Pidän chilistä ja käyttäisin sitä ruuissamme hyvinkin mielelläni ellei ukolleni tulisi paprikasta, chilistä ja sipulista kauheita vatsanväänteitä ja ellen olisi liian laiska maustamaan ruokiamma kahdella eri tavalla kahteen eri tarjoiluastiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2013 - 19:37

Pidän chilistä mutta en nyt niin että liekit suusta lentää..
Paholaisenhilloa tulee tehtyä, sitä löytyy aina jääkaapista...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.02.2013 - 22:48

pidän mausta, mutta en halua että hiki valuu otsalta, joten käytän sitä varovaisesti, purkissa on omakasvattamaa chiliä ja muutama taimi on ikkunanlaudalla piristynyt, vaikka ovat viimevuotisia, tein chilileijonaakin, mutta se oli kyllä pahaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2013 - 08:14

Käytän chiliä pääsääntöisesti purkista ja pullosta. Keittoihin ja lihan maustamiseen lähinnä. Makea chilikastike antaa pikantin maun esim. broilerikeittoon. Tai hienommin kanakeittoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2013 - 20:19

Makea chilisoosi on hyvää dippaukseen. Muuten en chilistä piittaa.