Kenet sisarpuoli perii?

Periikö hän vain oikeat sisaruksensa ja vanhenpansa, ei sisar- ja vanhenpipuoliaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2013 - 16:30

Perittävän veli- ja sisarpuolet saavat yhdessä täysiveljien ja -sisarien kanssa osansa siitä, mikä olisi ollut heidän isälleen tai äidilleen tuleva. Veli- ja sisarpuolet voivat saada myös koko perinnön tilanteessa, jossa perittävän täysveljiä tai –sisaria tai heidän jälkeläisiään ei ole ja molemmat perittävän vanhemmat ovat kuolleet. Kuolleen veli- tai sisarpuolen sijaan tulevat hänen jälkeläisensä.

www.laki24.fi/pepe-perimysle...estys.html

Jos lapsi on adoptoitu, niin muistaakseni verrataan rintaperilliseen eli perii siinä missä muutkin lapset.

Kysyjän kommentti

kiitos asiallisesta vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2013 - 12:50

Jos ei erillistä ehtoa ole, niin kyllä sisaruspuolellakin on perimäoikeus;niin äitiin/isään, kuin puolisisariinsakin. Näin muistelen,että minulle olisi opetettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2013 - 20:53

Itselläni oli sisarpuoli..eli sama isä meillä..Meitä oli 3+tämä sisarpuoli..
Isäni kuoltua oli jo sisarpuoli poisnukkunt..mutta isän osuudesta jaettiin..sirarpuolen jäkeläisille..isän osuus..minkä äiti maksoi välittömästi heiille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2013 - 21:15

sisarpuoli on ihan yhtälaillinen perijä kun hänen oma vanhempi kuolee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2013 - 08:59

Perillinen siinä missä muutkin....kuten edellisistä vastauksista on ilmi käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.02.2013 - 15:14

Luulisi olevan samat oikeudet kuin täyssisaruksillakin. Varma en ole, kun ei ole kohdalle sattunut.