Onko sinulla potkukelkka varaston uumenissa? Nyt tuunaamaan ja sitten potkuttelemaan :)

yle.fi/uutiset/pimp_my_potku...ka/6480993
Kun vielä sitten olisi niitä hiekoittamattomia teitä...

Avainsanat: vanha potkukelkka entisöinti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.02.2013 - 19:28

Lapsuudenkodissani on parikin tuollaista kuvassa näkyvää potkuria. Hyvässä kunnossa ovat vielä. Mökillä meillä on sellainen kokoontaitettava punainen potkuri. Hyvin toimii sekin. Huoltaa ei juurikaan tarvitse.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.02.2013 - 14:30

Aito likinkkikuvasi mallinen potkukelkka löytyy muttei varaston uumenista, vaan etupihalta aidan vierustalta seisomasta. Onha tuolla tullut jonkin verran tänäkin vuonna potkuteltua, vaikkei se perheemme suosikkikulkuneuvo olekkaan. Pitäisi kait tuunata kelkasta menopeli pilkkireissuille niin tulisi käytettyä sitäkin vähän nykyistä useammin eikä mokoma rakkine seisoisi suurinta osaa vuotta ruostumassa pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2013 - 16:29

Kyllä minulla on lasten potkukelkka varastossa, 35 vuotta taaksepäin sen ostin vanhimmalle lapselleni ja sama kelkka on lapsenlapsilla ollut käytössä ja veljeni lapsilla, aina se onneksi palautuu tänne. Minä olen sen monesti maalannut ja siistikuntoinen on, viime keväänä viimeksi sen tuunasin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.02.2013 - 20:47

Eipä ole enää, viimeinen kelkka lähti varastosta ,kun perintöä jaettiin ja kelkan sai naapurin mummo. jolle kelkka tuli tarpeeseen ..oli tällainen pyörillä/jalaksilla varustettu versio, joten hiekoitukset ei vauhtia hidasta mummelilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.02.2013 - 21:34

Koskaan ei minulla ole ollut potkukelkkaa, kaupungissa kun olen asunut. Täällä meidän kulmilla yksi vanha venäläinen pappa ajeli potkukelkalla päivittäin kauppaan. Nyt on hävinnyt niin pappa kuin kelkkakin. Se kelkka olisi tosiaan tarvinnut tuunausta. Oli maalit rapisseet suurelta osin pois, ja jalakset ruosteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2013 - 00:21

Kyllähän sitä *tuunais* ja potkiskin mielellään,mutta ei mahiksia pitää.Jos pihalla olis,varastettais.Entäs kauppaan kun potkisis,olis pakko jättää ulos,niin joku lainais luvatta kuitenkin sen.Olen potkinut kauan sitten,osaan tekniikan ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.02.2013 - 03:36

pukki toi tyttärelle oman kelkan, isompi on ollut pihalla jo muutamia vuosia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2013 - 18:26

Eipä ole enää mutta olis kiva löytää vanha kunnonen kelkka jonka voisi tuunata esim. yhdelle lapsenlapselle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2013 - 15:16

Heips! Minä lapsena pyysin joululahjaksi potkukelkkaa .Punaista. Ja voi sitä riemua, kun pukki sitten toi sen! Se oli melkein isompi kuin minä! Ja punainen! Ja siihen oli kaiverrettu minun nimikirjaimeni! Vieläkin tuo potkukelkka on tallella Keuruulla kummieni mökillä, täällä Helsingissä sillä ei mitään tekisikään. Mutta monet koulumatkat sillä potkittiin, kesällä koulun pihalla olivat telineissä pyörät, talvella sukset ja potkukelkat..