Oletko kenties sukua kuninkaalliselle?

yle.fi/uutiset/hollannin_tul...et/6471001

Avainsanat: kuninkaalliset sukujuuret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.01.2013 - 14:24

Sukujuureni on isäni puoleleta selvitetty aina 1500- luvulle saakka eikä sen selvityksen mukaan esi-isieni, tai -äitieni joukosta löydy kuninkaallisia. Äidinpuoleista sukuani ei ole tutkittu yhtä tarkkaan joten en tiedä löytyykö sieltä kuninkaallisia esivanhempia, mutta ainahan voin toivoa, että löytyisi. Olisihan se polleeta sanoa, että on kuninkaallista sukua.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.01.2013 - 20:14

Eihän sitä koskaan tiedä missä ne esi-isät ja esi-äidit ovat liikkuneet ja asuneet, avioituneet ja kuolleet, kun ei minkäänlaista sukututkimusta ole tehty. Mutta tuskin kuitenkaan olen, vaikka sukunimeni viittaakin ulkomaille. Toki ei kauemmaksi kuin Ruotsiin. Mutta olishan se mukavaa olla vaikka prinsessa Viktorian sukulainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.01.2013 - 21:42

Joskus on niin ruhtinaallinen olo - jos sitä nyt voi laskea sukupuun ansioksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2013 - 12:27

Täällä voit tehdä paavillisen sukupuunkin;
fmg.ac/FMG/Articles/Popes.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2013 - 12:27

No en nyt kuninkaallisille, mutta äitini puolesta sukuni on varakasta väkeä ollut jo jonkun sataa vuotta mutta tuosta ei ole jäänyt kuin iso sukuhauta Korppoossa ( omaisuus meni kun pappani antoi nimensä takaajana lainaan joka päätyi omaisuuden tuhoksi, kartano ja rahallinen omaisuus meni) ja kultakäädyt jotka enoni kuoleman jälkeen siirtyivät pikkuveljelle jolla on kaksi poikaa ( aina nuo käädyt ovat olleet samettirasiassa ja pankkiholvissa) joskus lapsena olen nuo nähnyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2013 - 12:53

tiedä, vaikka kenen sukua olisi jos alkaisi penkomaan, mutta ei se minun stooriani muuttaisi mitenkään.
Sama alamainen olisin edelleen.