Onko sinulla tämä trauma kouluajoilta?

yle.fi/uutiset/kansakoulutra...origin=rss
Tai muita muistoja?

Avainsanat: trauma laulaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2013 - 14:53

Eipä jäänyt traumoja, päinvastoin. Toisella luokalla ollessani pääsin kuoroon, joka koostui ylempi luokkalaisista, koska minulla oli kuulemma niin hyvä ääni ja sävelkorva. Kyllä sitä sitten muutamat aamuhartaudet laulettiin soolonakin. Muutama vuosi sitten löysin isäni koulutodistuksen, jossa oli "laulu 5", eli kai laulun lahjat äidin puolelta tulee.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2013 - 12:06

Voisiko sitä traumaksi sanoa, mutta kauheita ne olivat. Aivan pakottavia, vieläkin karmii selkäpiissä.
Onneksi se trauma ei jäänyt takaraivoon, sillä pidän kovin laulamisesta ja varsinkin yhteislaulusta.
Yksinlauluun minun ääneni ei kllä yllä, mutta joukossa tarvitaan kaikenlaista ääntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2013 - 12:44

Ei mitään miellyttäviä kokemuksia, mutta ei niistä suurempia traumoja jäänyt, äänellään se variskin laulaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2013 - 14:13

Ei siitä mitään traumoja jäänyt,luikaisin kovaa ja korkealta "Mä oksalla ylimmällä" tai nyt en muista sen nimeä,mutta sininen on taivas...yms.yms.muttei Kuoppamäen joiku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2013 - 17:46

Ei onneksi. Lauloin jo koulun kaikissa juhlissa ja edelleen innostusta riittää. Lisää opiskelen koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2013 - 21:01

Todistuksessa kun oli aina 9 tai 10 laulusta, niin ei siitä traumoja voinut jäädä. Toista on nyt. En ääneen laulaisi missään, jos ihmisiä on kilometriä lähempänä. Ääni kun on kadonnut vuosien saatossa, mihin lie mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2013 - 13:54

Enpä tuota pelännyt 9 ja 10 luki todistuksessa, kerrran oli 10 ruksattu pois ja tililla 9 meni nuo nuottikokeet silloin pieleen..