Mitä erikoispiirteitä pikkuruisessa Kolibri linnussa on?

Oletteko muuten luonnossa nähneet? Minä luulin ensin perhoseksi....

Avainsanat: kolibri erityispiirre

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 27.01.2013 - 00:27

lisäksi sen on pakko lentää, jalat eivät kestä kävelyä ja se tarvitsee ruokaa 10 minuutin välein, on siinä linnulla hommaa, enpäs muuten tietäisi, mutta kun tuli tänään luonto-ohjelma ja jotain jäi mieleenkin ;)

Kysyjän kommentti

Samaa ohjelmaa sitten katsottiin :) Kaunis pieni lintu, joka ei kykene kävelemään,mutta lentää vaikka takaperin.Ja syö kovasti ja usein. Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2013 - 20:43

Enpä ole nähnyt. Muistaakseni lentää myös takaperin.

Lähteet:
mutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2013 - 20:56

Linnun silmän erikoisuus on kampa eli viuhkalisäke, joka yhdistää näköhermon ja lasiaisen .
Sekunnissa taltioi 150 kuvaa kun ihminen vain 20 kuvaa.
Tämä ominaisuus taitaa olla monella muullakin linnulla.

Lisätty: 26.01.2013 - 21:04

Lentävät paikallaan ja taaksepäin, ainoana lintuna maailmassa. Siivet räpyttävät 1200 kertaa minuutissa ja sydän lyö 500 kertaa min. Räpyttävät silmiään 15-80 kertaa sekunnissa.
On mahtava ominaisuus.

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.01.2013 - 22:27

En tiedä, mutta laitan tähän Wikin viisautta ao. linnusta:
fi.wikipedia.org/wiki/Kolibrit

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2013 - 01:01

Ryyppää vähänväliä! Olen käynytkin vuosina 1 ja 2.
www.hamburg.de/branchenbuch/.../10272093/

fi.wikipedia.org/wiki/Kimalaiskolibri

Lisätty: 27.01.2013 - 01:18

Muna paina n.0,5gr?

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kolibrit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2013 - 08:31

Vikkeläliikkeinen, kuten vastaajat ovat kuvanneet ja ja osaa lentää eteen- ja taaksepäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2013 - 20:33

Tuon takaperin lentämisen olen nähnyt televisiossa. Muuten en lintua tunne enkä tiedä siitä muuta kuin on hirvittävän pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2013 - 13:38

Takaperinhän tuo lentää ja siivet käyvät vinhaa tahtia...