mitä steriloidaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2008 - 15:32

Tiiän ainakin mitkä pitäis, esim nää h....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 16:32

www.google.fi/url?sa=t&s...3pMib3sl3g

Ja myös eläimiä steriloidaan, jotta ei tulisi niitä 'vahinkopentuja'. (kastrointi)

www.google.fi/url?sa=t&s...-q_XX1udnQ

ja tuommoistakin sterilointia/ desinfiointia on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 19:37

Kun pitäisi ssada jotakin tosi puhdasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 20:11

Ihmisiä ja eläimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 21:19

1.

kastroida kuohita ¶ Poistaa lisääntymiskyky siten, että myös sukupuolirauhaset (kivekset, munasarjat) poistetaan tai tehdään toimimattomiksi. Vrt. steriloida.
2.

steriloida tehdä steriiliksi ¶ Sana siis voi tarkoittaa esimerkiksi mikrobien hävittämistä kuumentamalla, kemiallisilla aineilla tms. taikka toisaalta lisääntymiskyvyttömäksi tekemistä, esim. siemenjohdin tai munasarjat katkaisemalla. Vrt. kastroida.

Sterilisaatiolla tehdään lisääntymiskyvyttömäksi lisääntymiskykyisiä ja steriloimalla tehdään melkeinpä samaa ... tehdään mikrobit lisääntymiskyvyttömiksi..

Lähteet:
Pienehkö sivistyssanakirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 00:23

Sairaalassa käytettään hyvin laajasti steriloituja välineitä ja tarvikkeita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 05:24

Tarkoitatko ihmisiä vai esineitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 09:29

Lisääntymiskyvyttömäksi tekeminen ja autoklaavissa kuumalla puhdistaminen (sairaalatarvikkeet, leikkaus- ym isnstrumentit mm.) ovat molemmat sterilointia.