Onko se valokuitukaapeli hyvä?

Muistaakseni joku kertoi täällä Napsussa, että heidän asuinalueelle sellainen tuli. Kannattaako sellaiseen ryhtyä?

Avainsanat: valokuitukaapeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2013 - 15:34

Kyllähän se mahdollistaa paljon nopeamman ja varmemman nettiyhteyden, kallis se on jos yksin itselleen hankkii, mutta jos se toteutetaan isommalla porukalla yhdessä, niin voi tulla jopa halvemmaksi kuin muut yhteydet.
Täältä löytyy paljon käytännön lisätietoa asiasta.
www.suupohjanseutuverkko.fi/...aketti.pdf

Teknistä tietoa fi.wikipedia.org/wiki/Valokuitu
Keskustelua keskustelu.suomi24.fi/node/6637311
forum.netmission.fi/showthre...itukaapeli

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2013 - 01:27

En ole maistanut. Kesällä kaivoi osuuskunta fiberin tiensivuun ja liitoskieppi jäi liki postilaatikkoa. Hintaa 3500€ pidin kalliina ja jätin liittymättä. Katkaisivat samalla meille tulevan puhelinkaapelin torstaina ja vasta maanantaina Sonera kävi korjaamassa linjan. Sen siitä sai!
Tuo valokaapeli toimii toisillakin täällä vasta ensi kesänä.
2008 vuoden viestintäministeri lupasi että 2015 on joka mökissä nopea yhteys Suomessa.
Sitä jäin odottamaan, että pitävätkö puheet paikkansa?

Lähteet:
www.lvm.fi/100megansuomi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2013 - 15:01

Meille töihin se laitettiin , kun ollaan vähän varjossa ja toimiihan se .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.01.2013 - 19:00

Yksi lapsistani kehuu kovasti tuli kuulemma paljon nopeutta lisää.