Elätkö elämääsi vai suoritatko sitä?

Mie elän ja annan myös toistenkin elää,enkä turhia moralisoi.

Avainsanat: elämä ei itsestään selvyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2013 - 14:54

Yritän elää elämää täysillä..kun on vielä terveys tallella..
Innolla odotan tätä tulevaa uutta sukupolvea..mikä tulee keväällä..

Kysyjän kommentti

Sinulla ikimuistoiset ajat menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.01.2013 - 14:18

Yritän elää mahdollisimman sopusuhtaista ja antavaa elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 16:18

Eletään elämää täysillä tätä elämän kiertokoulua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 17:11

Elän sillä ajatuksella, että elämä on tässä ja nyt, eikä huomenna tai jossain hamassa tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 19:09

Elän elämääni pikku hiljaa eteenpäin. Päivä kerrallaan, mutta myös siten, että tulevaisuus olisi helpompaa kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2013 - 19:20

Elän elämää, vaikka joskus tuntuu että menee suorituksen puolelle, kun vaivoin jostain tehtävästä selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:21

Juurikin olen tekemässä sellaista muutosta. Lopetan sen suorittamisen... tai ainakin vähennän sitä. Yritän alkaa elämään hetkessä enemmän. Katsotaan, miten Matulan käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:45

Kissaäiti viskasi visaisen kysymyksen ainakin minulle. Katson nyt ehkä vähän eri perspektiivistä elämääni kuin monet teistä. Minulla on jo 4.s polvi hyvää vauhtia kasvamassa, elän jokapäiväistä elämääni, mutta kyllä siihen kuuluu suorittamistakin, itseeni nähden.
Olen elämässä kiinni lasten kautta ja siten elän elämääni, mutta suoritan sitä itseeni nähden, en mielelläni piehtaroi sairauksissani, mutta niiden kanssa joudun suoriutumaan. Elin pienoisen masennuskauden juuri äsken ja siksi meinasin vajota masennukseen kun sain kipuklinikalta arvion siis kirjeen, johon tulokseen oli minua hoitava lääkäri- ja kirurgiryhmä tullut. Ei tule mitään leikkauksia, joilla voitaisiin kovia kipuja helpottaa selän aiheuttamana ja jopa polvileikkaus luettiin samaan joukkoon, tulos potilas ei kestäisi leikkausta. Vain konservatiivinen hoito opioineen ja muine hermoläkkeineen tulee kysymykseen.
Tämä jos mikä kysyy suorittamista elää se päivä kerrallaanmitä päivä tuo ja pelätä seuraavaa yötä, kuinka kivulias se on. Tämä tästä eikä enempää. Elää tahdon lasteni ja lastenlasteniapsieni vuoksi,
siinä kyllä kysytään joskus näyttelijänkin taitoja, voida paremmin kuin voi.Mutta saakin paljon itselle heiltä.
Ajattelen olet nuori tai vanha- olkoon elämäsi millaista tahansa- olet sitten alkumatkasssa tai taivaan esikartanoissa, osoitetaan meille, että meitä ei jätetä yksin yhdenkään matkametrin vertaa.
Päivä kertaalleen, se riittää. Tämä on vain minun kantani tähän kysymykseen, jokaisella meillä on oma osansa elämässä ja niihin talentteihin mitä meille on uskottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2013 - 00:18

Tätä päivää ei lähetetä uusintana.Käytä se niin hyvin kuin taidat.<Onko se suorittamista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2013 - 08:41

Olipa hyvä kysymys. Muutama vuosi sitten kaiken työelämähärdellin keskellä huomasin suorittavani elämää. Tuon oivalluksen jälkeen olen kyllä ollut enemmän "hereillä" elämässä kuin suorittamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2013 - 19:20

Siskon kuoleman jälkeen en enää odota mitään vaan elän täysillä tätä päivää, koska voi olla että huomista ei enää ole.