Kuinka usein pitää yhteyttä?

Kerran jo kadotin elämästäni tärkeän ihmisen ja pelkään sen tapahtuvan uudestaan. En kumminkaan halua vaatia enempää mihin toinen on valmis, halua olla liian tunkeileva tms. Kuinka usein siis on soveliasta pitää yhteyttä, kysellä kuulumisia? Haluaisin tehdä sen päivittäin...

Lisätty: 18.01.2013 - 22:13

Kysymyksessä on siis muutaman vuoden itseäni vanhempi ystävä. Haluaisin suhteelta enemmän, haluaisin seurustella, mutta tiedän ettei se ole (vielä) ajankohtaista. Keskustelemme paljon henkilökohtaisuuksista yhteyttä pitäessämme.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2013 - 22:27

Anna ajan kulua. Etene rauhassa, äläkä painosta. Itse tein sen virheen hyvän ystävän kanssa. Vaikka olimme vain ystäviä, olin liian innoissani ja pelotin hänet pois.

Kysyjän kommentti

Juuri tätä tarkoitin, pelkään että liiallisella aktiivisuudella säikytän ihmisen uudelleen...\r\n\r\nMuillekkin;\r\nTämän hetken tiedoilla soitellaan joka toinen viikko ja joka toinen vk nähdään livenä. Toimii, ainakin tällä hetkellä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.01.2013 - 19:55

Ei tuohon varmaankaan ole mitään sääntöä. Jos osaat tarkasti kuulla kumppania, niin kuulet varmaan sanoista ja äänensävystä, jos hän ei pidä yhteydenotostasi. Ja voithan sinä kysyäkin suoraan mitä mieltä toinen on yhteydenotostasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 20:16

Ida ehtikin,itse jäin funtsimaan,että riippuu mikä on kontakti.Onko perhettä tai muuta ns.sukua tai ystäviä tai enempi kuin ystäviä.Itse kunnioitan suoraa kysymistä,siihen saa suoran vastauksen ja kyllä sen soittaessaan jokainen huomaa,onko pieni herne nenässä tai lainkaan,tai huvittaako toista puhua,sanaakaan,fiilikset vaihtelee päivittäin ja kellon ajan mukaan...enkä tiedä mikä on kohtuullinen perheen jäsenten yhteydenpito*tahti*,ei nyt sentään päivittäin,mutta sopivin väliajoin tsekkaus,omko kaikki o&k.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.01.2013 - 21:06

Vaikea tuohon on antaa yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta. Riippuu paljon siitä, mikä on teidän keskinäinen suhteenne. Itse en pitäisi siitä jos joku kysyisi joka päivä kuulumisiani puhelimessa. Pistä s-postia tai tekstari. Hän vastaa jos haluaa. Jos kyse on vanhuksesta, silloin on paikallaan kysyä jopa päivittäin miten hänellä menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 22:07

Jos ei ole rakkaussuhteesta kysymys, normia kai kysellä kuulumisia kerran kaksi viikossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.01.2013 - 22:28

idan linjoilla olen, kyllä sen huomaa jos liikaa tunkeilee ja kysyä voi ja kannattaakin, ei ole mitään menetettävää, eikä kysymistä kannata pelätä, jos tuo toinen ei halua pitää yhteyttä niin saat sen selville heti, ei mene toivotaan toivotaan linjalla turhaan aikaa, ja jos tykkää yhteyden pidosta, niin aimo harppaus eteenpäin on odotettavissa, rohkeutta ja onnea vain matkaan ,)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 01:14

Jokainen meistä on ollut 19-vuotinen.

Jos joku ei ole vielä mahdollista, niin sehän liittyy johonkin muuhun kuin angry birdsiin.
Ajattele asiaa jokaisen osapuolen kannalta. Myös mahdollisten lasten, etenkin niiden.

Mie en kettään voi tuomita, mut toivon, et siulla oikeustaju pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 07:59

Parasta kysyä suoraan ja saada suoravastaus,niin eipä vaivaa enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 13:58

no tota noin silloin ku haluttaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 16:17

kysy suoraan asia ja ehkäpä 2-3 kertaa viikossa on sopivaa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:48

yllä on vaikea toiselle tässä neuvoa antaa, ehkä sen on jokaisen koettava ja ratkaistava omalla tavallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:57

Eikö voisi keskutella kaverin kanssa..miten paljon pidätte yhteyttä.