Ahdistaako laihtua?

Olen 19v. Laihtunut viimeisen kolmen kuukauden aikana melkein 6kg. Ruokailu- ja liikuntatottumukset on pysyneet samana vuosia, stressistä en kärsi. Ärsyttää,kun vyöstä loppuu reiät ja lähipiirissä muut olisivat vain kiitollisia tilanteessani.
Mikä voisi olla syynä, mikä laihduttaa? Ootko sä joskus "kärsiny" laihtumisesta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.01.2013 - 21:50

Jos sinulla itselläsi ei ole aavistustakaan laihtumisesi syystä, olisi parasta mennä lääkärin juttusille. Syynä saattaa olla vaikka joku sairaus. Ilmeisesti et ole ylipainoinen, kun ihmettelet miksi laihdut.
Itse en ole kärsinyt laihtumisesta, vaan se vaati rankkaa ruokakuuria ja elämäntavan muutoksia että yleensäkin laihduin. Onneksi sain 18 kg kevyemmän kropan kolmen vuoden kuurilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2013 - 21:51

Kilpirauhasen liikatoiminta teki aikoinaan minulle myös..että kilot tippuivat vaikka söin ihan nomaalisti..kaikki ihmetteli mikä minulla on,kun kilot tippuu.
Nyt on saatu liikatoiminta kuriin..ja paino pysyy normaalina..
Käy lääkärin puheilla..että pääset tutkimuksiin..ei ole normaalia,kun paino tippuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.01.2013 - 23:43

ahdistaahan se kun pitäisi välillä vähän hillitä herkuttelua, mutta hyvää se vain tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 09:19

no tota noin rakkaushuolet ne laihduttaa. ei syytä huoleen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.01.2013 - 17:32

Onhan tuo aika hurja painonpudotus ihan itsestään. Kehoittaisin sinua menemään lääkärin juttusille ja vaatia siellä tutkimuksia syyn selvittämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 18:32

Selvittelyn paikka asiantuntijan luona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 20:59

Kipin kapin lääkäriin,on omakohtaista kokemusta tuosta vastentahtoisesta laihtumisesta,joka aiheutti ahdistusta,kun jokainen tuttu ja melkein tuttu huomauttti,kuinka sä olet noin laiha...PRKLE,ei kenellekään lihavalle tai sinne päin sanota,hui kuinka sä voit olla noin lihava tms.eihän?Mullakin,kun menin töihin 2viikon välein,tein uusia reikiä työvyöhön.laihduin silloin yli 15%(lähes 20kg eli aika biafralainen olin) ja olen normaalipainoinen(BIM <25 )ja syykin laihtumiseen selkis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2013 - 22:14

Jos kerran safkat samat,kuin ennenkin... Sinuna menisin lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 08:03

Laihduttaminen varmasti ahdistaisi,kun olen runsaasti ylipainoinen,mutta en laihduta,en ota siitä mitään pulttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 16:14

Sinun täytyy mennä lääkäriin jotta saa selvyyden mikä sinua kiikastaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:30

Mulla sama kilpparijuttu kuin Liisukalla. Söin kuin hevonen silti yhtään kiloja ei tullut lisää. Lääkärissä tuo selvisi aikanaan. Eivät sitä normi verenkuvassa näe, mutta jos pydät kilpirauhaskokeen samaan, niin pitäis onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 22:50

Ei ahista eikä kiristä, muuta kuin joskus vaatteet. Paino on ollut vuosikausia sama, on sitä kohtuudella kyllä liikaa, mutta ei se vängällä lähde. Olen tyytyväinen jos tässäkin pysyy, on niin paljon muita raskaampia asioita ajateltavana kuin kilogramma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2013 - 18:43

Eipä ahista oikeastaan enää. Aikani taistelin, mutta luovutin. Ystäväni kanssa teimme kerran vedon, kumpi laihtuu enemmän tietyssä ajassa. No,ei kumpikaan, mutta samalla löytyi syy ystäväni lihavuuteen. Sairaus. Viime syksynä siivosin vaatekaappini ja heivasin kaikki pieneksi käyneet vaatteet, joihin vielä joskus uskoin mahtuvani. Samalla lensi myös henkilövaaka, kieltämättä reilun matkan päähän. Helpotti kummasti! Laulun sanoin :"Mä oon mikä oon..."