Oletko kova tekemään täytekakkuja kuin myös voileipäkakkuja?

Itse olen ihastunut noista omista kuvista teetettyihin syötävistä kakkukuvista ( hentoinen vaniljan maku), nytkin tuli taas postista 2 kakkukuvaa, äitini täyttää ensi kuussa 80v teetin hänen nuoruudenkuvansa ja lapsenlapsi yksi niistä täyttää myös ensi kuussa 3v ja sinne teen kaikki leivonnaiset, kerran olen tehnyt voileipäkakun kuvalla harmitti kun otin tuon suorakaiteen muotoisen koska jäi liian vähän tilaa reunakoristuksille kakun päälle ( seuraavaksi teetän siihenkin myös pyöreän). En käytä vohvelia vaan taipuvaa kakkukuvaa ei murru.
Tänään tuli toisesta paikasta marsipaani ja syötävät kakkutimantit ( ei käy kermavaahtoon pitää olla joko kakkukuvassa tai marsipaanissa tai muussa vastaavassa).

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2013 - 21:35

Täytekakut ja muutkin kakut meidän suunnalla tekee anopin kokelas;on saanut koulutuksen kyseiseen hommaan ja harjotusta (muinoin) juhlapalvelussa...Nyt onneksi on joitakin niksejä saanut myös minun päähäni taottua ja erityisesti voileipäkakkuja on aika kiva joskus värkkäillä. Loppuviikosta appiukonkokelaan synttärit, joten varmaan siellä jotakin herkkuja taas saa.Ja niin kauniita!

Kysyjän kommentti

Ei muuta kuin Anoppikokelaan kanssa harjoittelemaan..\r\nKiitokset myös kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.01.2013 - 20:55

En tee minkäänlaisia kakkuja. En omista ns. jauhopeukaloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2013 - 22:26

En enää kakkuja pyöräyttele, nuorempana tykkäsin kovastikin laitella, nykyään haen leipurilta tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2013 - 15:58

Nuorempana tuli tehtyä täytekakkuja ja voileipäkakkuja. Nyt olen vain syömäosastolla niiden(kin) suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2013 - 18:48

Aiemmin tuli tehtyä joka kissanristiäisiin täytekakku. Nyt ei tunnu enään löytyvän kakun syöjiä. Miniäehdokkaat tekevät juustokakkuja ja täytekakkuja vaahtokarkkimassakuorrutuksella. Tykkäisin kyllä askarrella ja näperrellä kakkuja ja pikkuleipiä, mutta haaskuulle menevät, kun ei syöjiä löydy. Sämpylät ja tavalliset pullat tekevät kauppansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2013 - 19:35

no tota noin .se on akkojen puuhaa. mää olen tota noin syömäpuolella.kaik hyvä kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2013 - 17:10

En ole aikoihin leiponut voileipä- tai täytekakkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.01.2013 - 19:06

On tuo kakunteko vähän hakusessa. Omiin juhliin on kyllä tullut tehtyä. Voileipäkakkua en ole vielä uskaltanut kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2013 - 23:04

Kyllä kääretortut ja piirakat ovat nyt mummolla muodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.01.2013 - 21:12

Onneksi olen kaupasta saanut tarvittavat kakut,itse psytyn leipasemaan piirakkaa ja nyt tullut uudelleen tapetille piimäkakut,koska ovat niin hyviä,halpoja ja helppoja valmistaa.Tarkoitan,että itselle muotiin tullut piimäkakun pyöräytys ;-)en sen suurempaa kansan suosiota,paitsi syöjillä...