Olisiko sinusta metsien mieheksi/naiseksi?

yle.fi/uutiset/mikko_asui_vu...origin=rss

Avainsanat: ei sähköä ei viemäriä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2013 - 14:23

Kyllä muutama päivä menisi metsien naisena...sitten taas arvostaisi kaikkia ylellisyyttä mitä nykyään on.

Kysyjän kommentti

Näinhän se menee :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.01.2013 - 16:39

Ei minullakaan ollut sähköä 15 ensimmäisen elinvuoteni aikana. Ja hyvin meni läksyt garbiidilampun valossa. Viemäriä ja vesijohtoa ei ollut ennen armeijan kasarmimajoitusta joka ei inspiroinut, mutta käytyä tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2013 - 17:18

Olisi jos perhekkin sen hyväksyisi. Eipä nuo kuitenkaan taitaaisi sellaista elämäntapaa hyväksyä poika kun ei vedettömästä vessasta tykkää ja mies ei kuitenkaan pelkkien kynttilöiden ja puutulien valossa näkisi kunnolla kuljeskella kaukonäköongelmansa vuoksi. Yksin en metsiennaiseksi ryhtyisi, senverran kovasti ukoistani pidän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2013 - 18:47

Tulihan tuota harjoiteltua 2011 Tapanin päivästä viikko eteenpäin,kun oli sähkö poikki.
Täällä mailla ei ole klosettia,joten osittain olemme metsien ihmisiä.

Lisätty: 07.01.2013 - 06:57

Lämmintä vettä ei tule kuin keittämällä.
Sauna rannassa 200m:n päässä,sinne kannetaan vesi lähteestä.
Hyvin pärjätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.01.2013 - 19:47

Jokunen päivä varmaan menisi, mutta pysyväksi metsien hengettäreksi tuskin ryhtyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.01.2013 - 20:12

ei sitä enää metsien mieheksi, mutta muutama tunti kerrallaan on kyllä mukavaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.01.2013 - 22:00

Sehän olisi hienoa tällaiselle luonnosta tykkäävälle. Pystyisin ja osaisin tulla toimeen, mutta ikäni puolesta en yksin siihen ryhtyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.01.2013 - 22:11

Ilman sähköä ja viemäriä oli kotini suurimman osan ajasta jonka siellä asuin. Mökillä jatkuu sama systeemi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2013 - 09:57

Kyllä tuota elämää mökillä on joskus kauan kauan sitten vietetty mutta mökkeillessä kylläkin joten haluan nuo vakiona kyllä itselleni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2013 - 11:38

Kesäaikana vietän usein aikaa yksin mökillä. Kaverina vain kaunis luonto ja eläin ystävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2013 - 12:23

Voi, kyllä olisi! Olen lapsuuteni viettänyt mummun punaisessa mökissä. Kaivosta vesi, talvella sulatettiin lumesta. Nurkassa laskiämpäri, joka tunkioon tyhjennettiin ja josta tunkiosta mehevimmät madot kesällä koukkuun laitettiin. Eipä ollut mökissä sähköä, tarpeeksi täkkejä, että tarkeni talviyön ja itse tehtyjä kynttilöitä, mistä valo saatiin. Saattoipa olla joku petroolilamppukin. Aitasta aamulla mökkiin, jossa mummu oli paistanut isossa leivinuunissa rieskaa. Hella lämmitti samalla mökin. Ja hyvin pärjättiin!