Onko palovaroitin koskaan sinua säikäyttänyt?

Meillä tänään alkoi hälyytämään,kun takasta alkoi tulemaan savua..Ikkunat ja ovet auki välittömästi...Oskuhan pinkaisi ulos tielle salamana..onneksi yksi auto oli pysähtynyt ja rouva piteli Oskua..
Onneksi ei jäänyt auton alle.

Avainsanat: palovaroitin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.12.2012 - 16:17

On kerran alakanut ujeltaa, paistaessani maksaa, olin yksin kotona ja harjanvarren avulla sain sen huidottua alas.

Kysyjän kommentti

Siinä kyllä sirkkaliisan harjanvarsi heilui.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.12.2012 - 14:10

Kyllä on monesti säikäyttänyt, uunissa jos käytän grillivastuksia täysillä niin alkoi piippaamaan heti, vaihdoimme palovaroittimen paikkaa ja nyt ei peläyttele meitä enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.12.2012 - 14:33

Ei ole säikäytellyt. Ei piippaa vaikka paristot alkavat tyhjentyä. Olen kuullut että toisilla piippaa silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2012 - 14:44

Kyllä. Olen muutaman kerran pelästynyt palovaroittimemme huutoa kesken leipomispuuhien, sillä vaikka varoittimemme on eteisessä se on kuitenkin senverran lähellä uunia, että se alkaa piipaamaan pienimmästäkin kärystä. Tätä en aina tahdo muistaa, ikävä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2012 - 16:37

Muutaman kerran on kesken ruuan laiton alkanut hälyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2012 - 18:13

Pahiten on säikäyttänyt tuo pieni piipitys, joka alkaa kun patterit ilmoittavat tehottomuudestaan. En ollenkaan tiennyt mistä piipitys kuuluu ja haeskelin ympäri taloa piipityksen aiheuttajaa kunnes sitten tajusin sen tulevan katon rajasta. Mökillä oli pakko poistaa koko laite, koska se ujelsi aina kun takkaan laitettiin tuli ja oli niin korkealla, että harjanvarrellakaan ei ylettynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 31.12.2012 - 19:55

on monta kertaa ja häkävaroitin myös :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2013 - 07:59

Hyvää alkanutta uutta vuotta. On säikäyttänyt niin töissä, kuin joskus harvoin kotona. Lettujen paistamista ei oikein näköjään kestä. Karmea ääni, juuri sellainen joka saa minut melkein paniikkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2013 - 17:34

Kotona on varoittimet olleet hissun kissun...Mökillä sensijaan haluaa varoitin aina kertoa, milloin aamupalaksi paistellaan mm. pekonia...Ei kestä yhtään käryä se laite! Vai liekö haluaisi osansa harvinaisesta herkusta sekin? Hih...
Mutta kaikenkaikkiaan oikein päteviä ja tarpeellisia nuo palovaroittimet. Sellainen häkävaroitin pitäisi varmaankin myös hankkia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.01.2013 - 22:10

Onneksi ei Oskulle tapahtunut mitään. Vain sillä on peloittanut kun ilmoittaa pattereiden loppuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2013 - 08:12

Joo, niin on käynyt mökillä.
Paistinpannulla käryää ja pilli huutaa.
Ei nyt ihan pelästymiseen asti.