Milläs mallilla ne joulun valmistelut ovat?

Onko sika tapettu, kuusi kaadettu ja kynttilät valettu...

Avainsanat: ruoka leivonnaiset koristelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2012 - 18:47

Jos huomenna ottaisi sian sulamaan... Kuusi ilmestyi juuri tänään pihamaalle, kun isä sen mökiltä Mäntyharjun metsistä toi....Kynttilät on tällä kertaa ihan ostettuja, mutta muutama oma valamakin on vielä polttamatta....Ja laatikot ovat suurinpiirtein tehtyinä pakastimessa.
Kaikki siis hyvällä mallilla!
Mies vielä lupasi leipoa jotain... Jos sitten rosollin tekee aaton aattona ja vähän muitakin juttuja...Kalan savustamista jne...Kaikki hyvin siis!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne...ja kohta se joulu onkin jo vietetty :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.12.2012 - 19:43

Minäkin olen kiireen ja touhuamisen heittänyt nyt nurkkaan pariksi päiväksi. Viikonlopun vieraat järjesti minulle jo joulun hässäkän. Nyt olen sitten vain laakereilla ja metsästän lohta ja lipeäkalaa.
Lipeäkalan haen torilta, pitäs olla vanhalla tavalla lipeällä liotettu ja ei pitäisi hajota, vaikka keittää.
Muina vuosina se on ollut ongelma kun on saanut lipeäkala velliä syödä lusikalla, vaikka monin eri tavoin olen sitä kokeillut. Anne tyttäreni vie aattoaamuna muorin riisipuurolle. En paljon laita ylimääräistä kun tiedän, että jää aina yli, ei osaa kuvitella oikein sitä pientä perhettä, mikä nyt on tällä hetkellä ja miten niiden vatsat vetää. Hyvällä mallilla ollaan. Kun ei vaadi paljon, pääsee helpolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2012 - 19:44

Hyvällä mallilla on, ruuat on tehty pakkaseen, lähden Joulun viettoon Keski-Suomeen ja pakkaan eväät sitten mukaan lähtöpäivänä ja osa tehdään sitten paikan päällä porukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.12.2012 - 20:44

Hyvällä mallilla - kaikki tekemättä, mutta lahjat ovat ok. Huomenna paketoin viimeisimmät hankinnat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2012 - 21:56

Ihan on hyvässä mallissa...
Viimme perjantaina oli paketti-vavojaiset..ja nyt perjantaina kinkunpaisto valvojaiset.
Laatikot on pakastimessa valmiina paistamista varten..aattona paistan leivinuunissa ja karjalanpaistin.
Rosollin teen sunnutai iltana..ihan sellaisen jättiannoksen..kun lapet saavat minun tekemää rosollia..
Viikonloppuna leivon..
Valmiit kalat tuo tämä meidän lapsenlapsi..savustetut,graavatut ja purkkikaloja..mitä on valmistanut myyntiin koko alkuviikon.
12 henkeä on meidän ruokapöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2012 - 10:43

Tänään kinkku sulamaan, äitien tekemät laatikot ovat pakkasessa, pulla ja tortut leivottu,lahjat melkein paketoitu, kuusi haettava kellarista, siivous vielä lauantaina. Gluteeniton kakku leivottu. Sushiaineet ostettu ja ehkä yritän väsätä joulupöytään eka kerran jotain uutta eli sushia, pojan yllyttämänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2012 - 12:01

Eilen kävin ruokakaupassa ja ennen joulua käyn vain maitohyllyllä ja siinä se. Oikeastaan mitään en ole laittanut. Laatikoita en halua ja lihapala riittää kinkuksi tai evakkopaistiksi.
Lahjat olen hoitanut etukäteen, joten mitä minulle jää käteen, on joulu.

Eihän sen joulun aina tarvitse olla jotain ulkoista tai materiaalista. Toki sytytän kynttilät ja rauhoitun jouluun ja toivon, että saan sen sanoman ja hyvänolon tunteen sydämeeni. Vähempi on enempi, minulle.

Jokaisella on omat tapansa tai perinteensä myös jouluna. Tärkeintä, että itse on onnellinen tavastaan valmistaa joulua ja toimia jouluna.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 19.12.2012 - 17:52

lahjat on ostettu, kuusi valittu, työviikko loppupuolella ja kinkku huomenna sulamaan, siivotaan sitten lopuksi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.12.2012 - 18:36

Perjantaina aloitan jouluvalmistelut. Niihin ei kauaa mene kun kaksin toimitaan vieraani kanssa. Aatoksi varmasti kaikki valmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2012 - 07:58

Ihan hienosti kulkee enempiä hötkyilemättä.
Pakastetaikinat ostettiin "voisilmäpullia".
Siinä tarpeeksi jouluisia leivonnaisia.
Tortutkin laitetaan valmiista taikinasta.
Kevyesti vain joulua odotellaan.