On kolmannen adventtikynttilän aika. Tuntuuko siltä, että aikaa on riittävästi vielä saada kaikki tarvittavat työt tehtyä?

Minulla suurin touhu alkaa olla ohi, kun nuorimman tyttären lapset (11 JA 22v, Helsingistä)kävivät eilen lahjansa hakemassa. Isommalle pojallekin tilasin jääkiekkolehden vaikka on
mielestäsni aika kallis, nuorin halusi lego-paketteja, ja namia tietysti.

Avainsanat: jouluun on aikaa enään n.viikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.12.2012 - 06:35

Aikaa on, sillä en niin kovin ihmeellistä teekään. Tänään paistan piparkakut yön yli levänneestä taikinasta. Kaivan esiin myös höyrypesurin ja pesen pesuhuoneen sekä saunan. Viikon päästä sunnuntaina paistan poroa sekä pienen possunpaistin..sellasen hunajamarinoidun. Kahdestaan vietämme jolun, minä työssä enimmäkseen joten siinä se menee iisisti ohitse.

Kysyjän kommentti

annat Mariaana lahjasi auttamalla apua tarvitsevia, se on suurta ja suurenmoista palvelusta. Nyt on sitten varmaan kinkkusi paistettu hunajamarinoidut ja porot, joten ota vatsa syliin ja odottele ensimmäisiä suupaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2012 - 17:40

Kyllä aika riittää, tosin joka vuosi vaan jotenkin aina joulu pääsee yllättämään. itse lähden joulunpyhiksi kyläreissulle, eväät on pakkaseen varattu valmiiksi, vien niitä sitten kyläpaikkaan myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2012 - 18:55

Kyllä on ihan hyvällä malilla joulun touhut..perjantai iltana oli paketti-valvojaiset..meidän tonttutyttö oli apuna.
Kinkun paistan viikonloppuna..ja leivon lahjakakkuja.
Purkitus hommat myös viikonloppuna..kun laitan meidän kaikille nuorille perheille..omia kasvattamia säilöttyjä..viipele+lohkokurkkuja,kurkkusalaattia,punajuuria,kurpitsa pikkelsiä ja säilöttyjä vhreitä tomaatteja..

Lauantaina normaali siivous..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2012 - 22:27

Lähden huomenna työkeikalle ja tulen tiistaina kotia - saattaa pienoinen kiire tulla loppuviikkoa kohden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2012 - 11:15

Taidan oleilla kiireen ulkopuolella.
Muut tuossa jonkin verran "hössöttävät" ja minä katselen sujuvasti sivusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2012 - 11:44

Aikaa jouluvalmisteluihin on vielä yllin kyllin ja enempikin, sillä joka ei joulukiireitä ole itseleen hankkinut jättämällä kaikki joulunalustyöt viimetippaan ja minähän en joulukiireisiin sorru.Teen kaikki joulualustyöt pikkuhiljaa jo hyvissä ajoin. Säästän näin itseni ja läheiseni siltä tressiltä minkä joulukiireet mukanaan toisivat. Se on lahja jonka voi lahjoitaa vuosi vuoden jälkeen uudelleen ilman, että saajat siihen koskaan kyllästyisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2012 - 15:11

Ehdin tekemään kaiken mitä pitääkin.