Onko onnen lyhtyjä olemassa?

Tähdet taivahan luo talven iltaa,
katselen hopeista kuutamo sitaa.

Myrskylyhty unehen minut tainnuttaa.
Ehkäpä siellä siintää rakkauden maa.

Muistoissain minä yksin ole en,
rakkauteni tietä yksinäin astelen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2012 - 14:00

Monen erilaisen lyhdyn olen minäkin sytyttänyt, sekä sammuttanut myöskin.
Onnenlyhdynkin olen voinut saada sytyttää ja sammuttaa. Toiveissa elän, että joku sytyttäisi lyhdyn
jossakin päin maailmaa ja se lentäisi luokseni ja toisi minulle terveyttä ja mielenrauhaa.

Eikös ne siellä Thaimaassa sytytä lyhtyjä poismenneiden muistoksi. voihan sitä jonkun muunkin muistoksi lyhdyn sytyttää.
Kiitos papalle runosta, tuntuu siltä kuin Sinä olisit onnenlyhtysi löytänyt jo nuorena ja yhä se
liekki palaa. Se on suuri aarre se. Minusta tuntui siltä kun oma mieheni kuoli, että hautasin oman onnenlyhtyni silloin ja tilalle ei ole löytynyt toista. Muisteleminenkin tekee kipeää, mutta silloin se onni on
suurta ollutkin kun sen muisteleminen tuottaa tuskaakin. Nyt on pidettävä vain pienistä onnen murusista kiinni, jospa niistä täyttyisi koko lyhdyllinen onnea. Toivo ei mene hukkaan, se antaa voimaa.

Kysyjän kommentti

Onnen lyhty jokaisen ihmisen mielessä,\r\nken sen löytää onnen saa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2012 - 09:46

Kyllä niitä lienee..Monenmoisia lyhtyjä olen katsonut elämäni varrella. Monenlaisin miettein, yksin ja välillä kaksin. Aina olen lyhdyn valossa tieni löytänyt. Kiitos papalle runosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.12.2012 - 22:22

Onnenlyhtyä en ole saanut sytyttää, mutta jokainen taivaantähtönen tuikkii puhtainta ja kauneinta rakkautta.