Kumpi on suurempi ilo?? Ottaa vastaan vai antaa lahjoja..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2012 - 11:02

Ilman muuta haluan nähdä ihmisten ilmeitä, kun avaavat minun heille antamani lahjan ! Se lämmin läikähdys rinnassa,antamisen ilo,on mahtava tunne :)

Kysyjän kommentti

Kiitos..todella hauska seurata ilmeitä..kyllä se antamisen ilo on suuri..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 15.12.2012 - 02:25

taitaa suomalaiselle tuo antamisen ilo olla suurempi, ottaminen saa aina vähän hämilleen, että minulleko, no voi voi, ei olisi tarvinnut jne... ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 07:06

Kyllä se antamisen ilon puolelle menee, tosin mukava on lahjoja saadakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 11:23

Jos antaa toiselle suuren ilon, niin suurin osa siitä palautuu itselle takaisin.
Onnellisuus ja iloisuus on elämän suola.
Ei siihen materiaalisia lahjoja tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 11:57

Girasolin ja Pappan kanssa samoilla linjoilla. Materialismia vastustan.. se kulutusjuhla alkaa olla mennyttä aikaa minun ja monen muun kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 16:31

Antamisesta nautin enemmän ja saajan ilosta ja tyytyväisyydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 17:11

Kun antaa niin itsekin saa...todellakin tykkään antaa lahjoja ja vaikka paidan päältäni. Ei vaan pukki taida muistaa minua tänä jouluna. Kiltti ja ahkera olen ollut, mutta onko vika siinä, että olen liian kiltti..?..hm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 18:50

Antamisestahan se suurempi ilo tulee kuin vastaanottamisesta sillä saadessa voi joutua pettymään joskus pahastikkin, saatu lahja kun voi olla epäsopiva, tarpeeton, tai peräti se jota ei missään tapauksessa olisi halunnut itselleen. Antaessa taas voi toisinaan onnistua ilahdutamaan lahjan saajan lisäksi itseäänkin sillä, että pääsee eroon jostain itsellen hyvin tarpeettomasta tavarasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2012 - 20:10

Antaminen, mutta ei saaminenkaan hassummalta tunnu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2012 - 14:16

Idan kanssa samoilla linjoilla, jos rehellinen olen, niin kyllä se sydän ilosta läikähtää
kun joku varsinkin yllättäen antaa lahjan.
Minusta tämä joulun jahjojen antaminen on mennyt yli äyräiden. Sovitaan, ettei mitään laiteta
ja sitten yksi ja toinenki tulee nyssäkän kanssa. On noloa kun ei itse ole laittanut mitään.
Ja sanon tosiasian itseni kohdalla, eläkeeni ei ole suuri ja jo vuoden alusta alan ostamaan aina
jotain joulua varten, sillä se on suuri summa mikä noihin lahjoihin menee.
Tänä vuonna ostin joulukorttitarpeet ja tein itse noin 20 korttia, laskin ne tilpehöörit, merkit ja kuoret,
niin ei niitä 10 eurolla saanut. Halvemmaksi olisi tullut ostaa nippu valmiita kortteja, mutta aikani kuluksi näpertelin. Ilo oli lähettä itse tehty kortti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2012 - 15:22

Molemmat tuntuu hyvälle.