Olisiko teillä antaa hyvää joulukakku ohjetta?

Taateli kakkua olen itse tehnyt paljon jouluksi..olisi kiva saada teiltä vinkkejä..

Lisätty: 15.12.2012 - 19:11

Kiitos girasol ja Mariaana ohjeista..kokeilen kumpaakin.tuntuu todella herkullislta.

Avainsanat: joulukakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2012 - 14:29

Olet täällä: Pirkka.fi > Reseptit ja ruoanlaitto > Joulu >
Suklainen puolukkakääretorttu
alle 30 minGluteeniton

Katso video
Lisää ainekset ostoslistalle
Ainekset n. 12 palaa
4 Pirkka kananmunaa
1 1/2 dl sokeria
1 dl Pirkka mantelijauhetta
1/2 dl perunajauhoja
1 tl leivinjauhetta
Täyte
1 tlk (2 dl) Pirkka kuohukermaa
1 tlk (250 g) Pirkka mietoa rahkaa
200 g (4 dl) Pirkka puolukoita (pakaste)
1 dl (60 g) Fazer taloussuklaarouhetta
1/2 dl sokeria
1 tl vanilliinisokeria
Kuorrutus
1 tlk (2 dl) Pirkka kuohukermaa
1 dl (60 g) Fazer taloussuklaarouhetta
Koristeeksi
puolukoita
mantelilastuja paahdettuna
Vaihe 1Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sekoita mantelijauhe, perunajauhot ja leivinjauhe keskenään. Lisää jauhoseos vaahtoon kevyesti sekoittaen. Levitä taikina uunipannulle leivinpaperin päälle. Paista 225 asteessa 6 - 8 minuuttia. Ripottele leivinpaperille sokeria ja kumoa kypsä torttu paperille. Irrota paistopaperi ja anna levyn jäähtyä.
Vaihe 2Vatkaa täytteen kerma pehmeäksi vaahdoksi. Lisää vaahtoon rahka, kohmeiset puolukat (jätä 1/2 dl koristeeksi), suklaarouhe ja sokerit. Levitä täyte pohjan päälle ja kääri rullalle. Kietaise kääretorttu leivinpaperiin ja nosta jääkaappiin mehevöitymään.
Vaihe 3Vaahdota kuorrutuksen kerma ja lisää suklaarouhe joukkoon. Levitä kerma-suklaaseos kääretortun päälle. Koristele pinta puolukoita ja mantelilastuja

Lisätty: 16.12.2012 - 14:34

Olen tätä tehnyt monta kertaa, näyttää suuritöiseltä, mutta ei ole, ihanan raikas.
Kuvan löydät www.k-supermarket.fi. tai helpommin Pirkka ja kirjoitat hae kohtaan suklainen
kääretorttu.

Lähteet:
www.k-supermarket.fi

Kysyjän kommentti

Kiitos Sirkka..tänään tein joulukääretortun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2012 - 11:13

Tässä sinulle makoisa ja HELPPO Hedelmäkakun ohje :

5 dl vehnäjauhoja
2 dl soodaa
1/2 tl inkivääriä
1 1/2 dl sokeria
1 dl rusinoita
1 pss /100g kuivattuja ananaspaloja
1 pss /100g kuivattuja papaijapaloja
2 dl rasvatonta piimää
1 dl siirappia
150g margariinia
( tomusokeria pinnalle) Paista 175 asteessa alimmalla tasolla n. 60min.

Ja muuten maistuu paremmalle, jos saa tekeytyä muutaman päivän vaikka kelmun sisällä :) Sain ohjeen Englantilaiselta vanhalta rouvalta vuosia sitten. Ja tehnyt olen monesti.Sulaa suussa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 11:19

En ole jauhopeukalo, mutta netti on pullollaan joulukakkuohjeita.
Hakusanaksi vain "joulukakku" ja sieltä valitsemaan mieluinen resepti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2012 - 17:13

Voi niitä on niin paljon, mutta en jaksa kirjoittaa. Mummin maustekakku on hyvä ja helppokin...en tiedä löytyykö netistä, tarkistetaan.

Lisätty: 15.12.2012 - 17:15

Löytyi...
kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/...austekakku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2012 - 22:46

Jos tykkää suklaasta ja haluaa jotain todella hyvää ja mehevää niin tässä ohje jota meidän perheessä tehdään jokainen joulu:
Puolalainen joulukakku

3 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tl vanilliinisokeria
2 rkl kaakaojauhetta
0,5 dl suklaa rouhetta
unikonsiemen pussi
2,5 dl sokeria
150 g sula voi tai margariini
2 munaa
¾ dl maitoa
¾ dl kiehuvaa vettä

päälle: 100g talous suklaata ja 1 prk smetanaa

Mittaa astiaan kuivat aineet. Lisää jäähtynyt sula rasva, kevyesti vatkatut munat, maito ja kiehunut vesi viimeiseksi.
Kaada jauhotettuun vuokaan (kuivakakku vuoka jossa keskellä) ja paista noin tunti 175 asteessa.

Sulata suklaa vesihauteessa/miedolla lämmöllä kattilassa ja sekoita smetana joukkoon. Kuorruta kakku jäähtyneenä.

Voi pakastaa!

Tänään leivoin itsekkin tuon ja tuli todella hyvää. Se kuuma vesi lopussa antaa kakkuun kosteuden. Eli ei ole missään nimessä kuiva. Taikina saa/pitää olla sellaista löysää kun ohjeella tulee.

Lämmin suositteluni suklaan ystäville :)

Mukavaa Joulua kaikille Napsulaisille!