Siivoatko kotisi tietyin väliajoin ,vai vasta tarvittaessa?

Vietkö mattoja ulos?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2012 - 17:06

Meillä siivotaan aina tarpeen niin vaatiessa. Näin siksi, ettei minulla ei ole pienintäkään halua siivota kotiani säännöllisesti tiettyinä ajankohtina. Matot tampaan lähes joka siivouskerta koska säästän sillä tavalla siivoukseen kuluvaa aikaa. Matot tulevat roskista puhtaaksi nopeammin tamppaamalla kuin imuroimalla. Samalla niihin tarttuu puhdas ulkoilman tuoksu joka peitää sisällä alleen kaikki mahdolliset kuuraamatta jääneiden/jätettyjen kohteiden umehtuneet lemut..

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta! Ninimerkillä satunnaisesti tarvittaessa siivoava :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2012 - 13:04

Meillä matot viedään ulos säännöllisesti joka toinen viikko ja perjantai on se siivouspäivä. Kerran viikossa siivotaan, mutta roskia saa kerätä pikku imurin kanssa melkein joka päivä. Puulämmitys on se mikä niitä roskia eniten tuo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2012 - 13:41

Siivoan tarvittaessa. Matot pyrin viemään ulos kerran vuodessa, ennen joulua pakkasessa. Kerrostalossa se on hieman hankalaa. Lattioiden imurointi ja pesu ehkä2-4 kertaa kuussa. Tavarat järjestelen omille paikoilleen lähes päivittäin jos ovat eksyneet omille teilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2012 - 18:09

Kyllä minä sellaisen viikosiivouksen teen, imuroin ison maton ja pienetkin. Pienet otan pois ja pesen sitten mitä pestävää tilaa jää. Se on minullakin sellaista kun samassa huoneessa kokkaa, nukkuu ja oleskelee, niin saisi aina olla luuttuamassa. Tyttäreni kävi pyyhkimässä minulle ovet ja yläkaapit. Pölyjä saisi myös pyyhkiä aina . Ihmettelen mistä roskia tulee tuohon tummalle matolle, niin 10-vuotias Toni poika sanoi, että
mummo, niitä roskia tippuu Sinun silmistäsi. Jos se on niin. Minulla on harja ja rikkalapio aina asemissa tuossa käden ulottuvilla.
Matot on ulos viemättä, sillä en voi tytärtäni vaivata kun käy päivätöissä 60 km päässä.
Mutta ei vielä roskiin hukuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.12.2012 - 18:50

Tarvittaessa siivoan. Mattojen tuuletus tapahtuu parvekkeella harvakseltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.12.2012 - 22:49

sekä että, on viikkosiivousta, joulusiivousta ja sitten sitä kun huomaa että ompas mökki siivouksen tarpeessa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2012 - 20:28

Päivittäin tulee rikkaimuria käytettyä...Suuremman siivouksen teen,kun on sopivaa aikaa..riippuu ihan miten on avustus-keikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2012 - 09:24

Ei ole käytössä varsinaisia siivouspäiviä.
Tarpeen mukaan ja ulkopuolinen auttaa suuremmissa hommissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.12.2012 - 19:50

Joka maanantai ja välillä viikollakin.