Jos olet tyttö, pitikö Sinun pitää esiliinaa, entä poika, oliko golfarihousut muotia henkseleiden kanssa, vai mikä oli muoti?

Minun piti pitää esiliinaa aina. Hävetti koulusakin joskus vielä 1949 koulukuvissa minulla ja yhdellä toisella tytöllä oli esiliina.

Avainsanat: oman ikäkauden vaate

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2012 - 21:50

Ahkarasti autoin äitiä pienenä keittiössä...ja silloin oli aina essu päällä..

Kysyjän kommentti

Kiitos Liisukka ja siitä ahkeroinnistasi.\r\n

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2012 - 19:29

Kun katson vanhoja koulukuvia 50-60-luvun taitteelta, niin kyllä meillä tytöillä on esiliinat mekkojen päällä. Tosin sitten jo toisella kansakoululuokalla näkyy olevan pitkiä housuja tytöilläkin. En muista, että meitä olisi ketään hävettänyt esiliinanpito. Kaikenlaisia rimpsuja ja sydäntaskuja niissä näkyy olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 20:48

Olen vähän nuorempaa ikäluokkaa,mutta vanhoja kuvia katsellessa hävettää -80- luvun silmälasimuoti! En käsitä, miten niiden linssien piti olla niin SUURIA,että poskille asti valuivat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 00:50

Mahdoton, maleksija.
Kunnoton, kulkija.
Pahanlainen, pikkupoika,
Opiskelunhaluinen, opiskelija.
Työllistetty, teknikko.
Lopputili, laiskalle.
Onni, oloneuvokselle.

Viimeinen virsi veisaamatta.

Kiitos kaikesta komeudesta!

Kompakysymys kaiketi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 07:44

Kansakoulussa meillä tytöillä täytyi olla esiliina mekon päällä...ja sitten takana istuvat pojat solmivat meidät esiliinan nauhoilla pulpetin selkänojaan kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.12.2012 - 17:48

Kyllä jouduin pitämään esiliinaa koulussakin ekalla ja tokalla luokalla. Kolmanneen luokan kuvassa sitä ei enää näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2012 - 21:41

Kyllä minulla essu taisi olla, mutta sitä ei ollut pakko pitää muualla kuin kotihommissa.