Mikä on varhaisin vaatemuistosi?

Avainsanat: vaatemuoti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2012 - 00:40

Totuutta on vain toinen puoli!

On pillihousuni haaroista ratkeneeet.....?

Kysyjän kommentti

Ja mikähän pappa olisi totuus siitä toisesta puolesta, ei nauramatta voinut vastaustasi lukea.\r\nMielikuvitus sai töitä, mikähän oli syynä pillihousujen haarojen ratkeamiseen.\r\nJos oikein tulkitsen varmaankin muistat tämän ikuisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2012 - 20:58

Olin kai viiden kuuden vanha.Äitini ompelijana teki minulle tietysti kaikenlaisia vaatteita ja niistä tykkäsin.Punainen pliseerattu mekko oli aivan uusi ja kaunis kesäpäivä ; juostessa sitten kaaduin ja mekko säästyi, mutta polvet vuotivat verta....Menikin sitten monta vuotta, ennenkuin mekkoa suostuin seuraavan kerran pitämään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 07:47

Meidän lähellä asui ompelija joten sain usein uusia vaatteita, mutta niitä lapsuuden mekkoja en juurikaan muista. Olisinkohan ollut 8 tai 9 vuotias, kun sain sellaisen tummanvihreän mekon jossa oli pitsinen miehusta ja rusetti sekä myös pitsiset hihansuut. Sen muistan, että lehdistä etsimme malleja joita ompelija sitten toteutti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 19:10

Äitini ompeli meille aina kuusi- ja kevätjuhliin uudet mekot.Saimme itse valita burda-lehdestä mallit. Pitsiä ja röyhelöitä rakastan vieläkin.Monet niistä on vielä tallella, valitettavasti minulla ei itsellä ole tyttäriä. Sain kummitädiltäni seitsemänvuotiaana lahjaksi sellaisen hametta kohottavan "tyllialushameen" jota luulin ensin katiskaksi. Se kohotti hienosti rypytettyä hameenhelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.12.2012 - 17:44

7-vuotiaana olin kesäkodissani ja kesäkodin emäntä teetätti ompelijalla minulle ja siskolleni uudet mekot. Sen muistan että kangas oli taftia ja siinä oli puna-kelta-ruskeita ruutuja. Ja olin ikionnellinen saadessani sen. Siskoni mekosta ei ole jäänyt mitään mielikuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2012 - 21:40

Se on toppatakki mitä en olisi halunnut. Mutta maksusitoumuksella kun ei hienompaa saanut, piti ottaa se.