olen sen verran perinteistä kiinnipitävä että en hyväksy sitä että markkinamiehet on omineet joulun oletko samaa mieltä

joulu hössötys on jo alkanut näkyä täällä rovaniemelläkin ,liian aikaista .muutinkin asumaan rauhallisempaan ,maaseudulle. on valkoista lunta ja tähtiä.käykö kateeksi..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2008 - 00:58

Vietin kerran kovassa pakkassäässä joulun Pyhätunturilla. Puitteet olivat kirkasta tähtitaivasta myöten mitä jouluisimmat. Mutta ikävöin lastenlapsiani ja heidän jouluiloaan. Joulustani uupui lapsi ja tunsin itseni itsekkääksi karkaamalla omaan rauhaan.

Markkinamiesten joulu ei ole minun jouluni. Pienille yritän valmistaa jotain yllätyksellistä.... sellaista mitä ei saa kaupasta. Minun joulupukinpajani on jo nyt käynnissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 20:36

hölmöltähän se tuntuu, minkäs teet kun sitä ei ole laillakaan kielletty, mutta toisaalta on ihan oma asiasi. menetkö siihen höösötykseen mukaan vai et ...

Lisätty: 08.11.2008 - 11:43

kokemuksia, pari Joulun alusaikaa Lontoossa ja kerran jenkkilässä, vähällä me vielä päästään täällä jäyhässä pohjolassa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 20:38

Monille joulu on sosiaalinen tapahtuma, leikki tai näytelmä, jonka kuluttaja itse ohjaa ja lavastaa omaksumiensa perinteiden ja toisaalta median kautta ja markkinoilta saamiensa uusien vihjeiden avulla. Joulusta on jokaisella skeema ja skripti: tiedetään, mitkä kaikki asiat kuuluvat ihannejouluun, ja joulun tapahtumista on tiedostamaton käsikirjoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 20:40

Yleensä ei käy ihmisiä, heidän elintasoaan, tms. kateeks, mut nyt melkein käypi; juuri sellainen joulun odotus kuin mainitsit; rauhallista, ilman 'hössötyst' (siis kaupallista) lumi ympärillä ja tähtitaivas, voip siihen lisätä vielä kynttilätkii valoo sisällä antamaa.. hoh...hoijjaa, nautiha sie ees siel täst kaikest, ku tääl ei voi muuta kun yrittää ja käyttää mielikuvitustaan ....ja olla henges mukana...

Lisätty: 10.11.2008 - 20:15

Siis nythä vast hokasin, et en ees vastannu kyssäriis, kun täs haikailin tuot sinun maisemaas, parempi myöhään, eli: en hyväksy tätä joulun kaupallistamista, sehän vie niin aikuisilta kuin lapsiltakin sen oleellisen joulun merkityksen mielestäni, varsinkii kun muistelee niitä oman lapsuutensa jouluja, voih sentää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 21:04

Valitettavasti Joulun alkuperäinen sanoma on useimmilta unohtunut,mutta muistakaamme
että joulu on "lapsen" juhla ja ja lasten odottama juhla-aika jolloin jokainen voi kokea sen omalla tavallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 22:51

Kyllä se taitaa kohta olla niinkuin vapun vietonkin, jotta ihmiset ei edes tiedä, miksi sitä vietetään. Se vaan tiedetään, että kovasti pitää lahjoja ostella, ihan niinkuin vappuna ryypätä, mutta mikä olikaan se alkuperäinen juhlanvieton aihe! Juhannuksesta puhumattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 23:04

Mielipiteeni ei paljon paina, enemmistö haluaa toisin toimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 07:55

valitettavsti "markkinamiesten joulu" on jo vallannut pienet lapsetk in. Peheen mukana kapassa ei voi välttyä sitä nakemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:49

Samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 14:45

jotenkin olen tullut aika immuuniksi koko jutulle (siis markkinamiesten joululle)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2008 - 18:44

se on tätä nykymaailmaa