Luontainen ja jatkuvan lääkityksen aiheuttama sietämätön ummetus. Vinkkejä avuksi? Ruokavalion ja Pegorionin avulla jotenkin menty

Siitä huolimatta ajoittain olo täyttä tuskaa.Lääkitys jatkuu loppuelämän eikä muut kokeillut ole sopineet.

Lisätty: 09.12.2012 - 20:51

Luumunektaria pitääkin kokeilla! Joudutko sinä Mariaana käyttämään jotain lääkettä vai onko vaivasi "luontaista" Kiitos vinkistä!

Lisätty: 10.12.2012 - 19:39

KAIKILLE KIITOKSET vastauksista! (Olen niin uusi täällä,että en osaa laittaa suoraan kommenttia vastaukseen.Mitenkähän se tapahtuu?)
"Perinteiset" temput on kaikki kokeiltu. Pipsan ohje oletettavasti toimiva,mutta vähän arveluttava näin työssä käyvälle :) )) Sirkkaliisan vastauksen kanssa taidan käväistä omalla lääkärillä. Olen tosi tyytyväinen neuvoistanne! Samanlaisen avun tarvitsijoita riittää varmasti muitakin!

Avainsanat: pegorion ummetus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2012 - 16:24

Minulla on 3 vuotta ollut vahvat lääkitykset ja sivuvaikutuksena ummetus. Olen kokeillut kaikki jo edellä mainitut konstit. Nyt lääkäri on kirjoittanut Vi-Siblin nimistä ummetuslääkettä, jota otan 24 grammaa päivässä. Se 500 gr pakkaus on SV-korvattava, pakkaus maksaa 12,98 ja siitä miinus nyt vielä voimassa oleva 42%. Kasvisrohdosvalmiste, ispagulansiemenkuorirae. Kaksi kertaa otan päivässä runsaan juoman kanssa. Kyllä sillä vatsa toimii ja ei ole pelkoa, että tottuu siihen.
Pipsalla taitaa paras konsti olla tarjolla, mutta kun ei ole noita setiä tässä ja ei tule käytettyä noita aineita enään.

Kysyjän kommentti

Tässä vastauksessa ihan uutta,mitä en aiemmin ole kokeillut. Vastaajan oma kokemus vahvistaa asiaa! Silti kaikki vinkit tervetulleita ja olen kiitollinen niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2012 - 20:29

Lienet jo kokeillut luumuja, hedelmiä ja marjoja. Itse käytän luumunektaria melkeinpä säännöllisesti ja sillä pärjään. Paljon nestettä myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.12.2012 - 23:42

Osaan suositella vain kuitupitoisia ruokia sekä paljon hedelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 11:03

Minun paras ystäväni näissä asioissa on " pellavansiemenluumu koktaili " :) Laitan illalla pellavansiemeniä mukiin luumujen kanssa ja vettä niin että peittyy.Aamulla syön syntyneen "liman" ja vatsa voi hyvin.
Luumuja 4 ja pari ruokalusikallista siemeniä.Helppo homma! Kannattaa kokeilla muun lääkityksen ohessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 11:27

Pallavansiemeniä olisin minäkin kehoittanut liottelemaan, mutta se vinkki tulikin jo.

Luontaistuotekaupasta saa Molkosan nimistä tuotetta, josta voit etsiä lähempiä tietoja netistä. Tuttavallani tämä tuote kuuluu joka aamuun ja saa tällä aineelle pidettyä homman kunnossa.

Paras ummetuksenpoistaja minulla on ollut naapurin sedän huonosti käynyt kotiviini. Ei tarvii juoda humalaan asti. Lasillinen riittää ja toimitus tulee pikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 00:17

Pask juokse ku juna vessas.
raiteil kaik kumminki mene.

Paskast kaik tietävä jottai,
mut sivistyksest ei mittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2012 - 21:59

Olen lapsesta asti kärsinyt ummetuksesta..
Itse olen illalla laittanut pellavansiemeniä,luumuja ja leseitä veteen..ja aamulla ensimmäiseksi ne ottanut..siintä tulee limaa suolistoon..
Vi-Sipliniä olen laittanut piimän sekaan kerran päivässä..
Näillä konsteilla olen saanut vatsani toimimaan..
Nämä konstit tuli jo tuolla mainittua..mutta meinasin laittaa tämän oman jutun vielä..koska olen todennut hyväksi..
Ummetus on todella hankala asia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.12.2012 - 21:33

Auttaisiko luumut tai pellavansiemenet? Työssäni aikoinani huomasin, että varsinkin nuo pellavansiemenet aamupuurossa laittoivat potilaiden vatsat todellakin toimimaan, hih... joskus liiankin hyvin.