Tietääkö kukaan,pitääkö Saint Pauliasta nyppiä kuivat kukat ja lehdet heti pois? Otetaanko ne "varsineen" päivineen?

Lisätty: 09.12.2012 - 18:53

Kiitos neuvoista,Iisukka! Tuota kahvitemppua pitääkin kokeilla.

Lisätty: 10.12.2012 - 19:44

KIITOS neuvoista jokaiselle!

Avainsanat: nyppiminen saint paulia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 09.12.2012 - 19:13

Juuri noin kuin liisukka sanoi, ja muista, lehdet eivät saa kastua, ne eivät tykkää hyvää. Siksi alustalle kuuma vesi.

Kysyjän kommentti

Iisukan jo sinänsä hyvän vastauksen LISÄKSI tässä hyvät perusohjeet päivittäishoitton!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2012 - 17:28

Kukat pitää nyppiä varsineen pois..Kuumalla kahvilla on hyvä kastella alustalle...kahvi kukittaa hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2012 - 20:16

Kukkien kuihduttua kokonaan, ne lähtevät varsineen helposti irti. Kastele myöskin aina aluslautaselle lämpimällä vedellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.12.2012 - 23:49

Olen kuullut myös, että jos nyppii tuoreita lehtiäkin pois, niin kukinta lisääntyy. Joskus Sant Paulia on niin tuuhealehtinen, ettei kukat pääse esille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 22:33

En muuta ymmärrä, kuin mamma nyppii kuivat pois.
Välillä lehtien kera ja juurineen.
Kukkivat kestr ja talvet.
Olen täyttä ymmärrystä vaille.