Sytytin toisen kynttilän adventin iloksi, se toinen kynttilä kertoo meille jouluilosta, sytytätkö sinä adventtikynttilän?

Minulla vähän tökkii napsussa liekin loimotus, mutta kun vähän härnään sitä alkaa liekki leimuamaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2012 - 14:15

Kyllä sytytin adventtikyntteliköstä toisen eilen palamaan ja odottelin, että syttyykö sirkkaliisan toinen kynttilä. Hienosti lepattaa. Ens sunnuntaina taas odotellaan kolmannen syttymistä.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta, kyllä kolmaskin kynttilä on lisätty, en ymmärrä miksi se ei lepata, mutta kun vähän hiiren kärkeä käyttää sen päällä alkaa lepattamaan, ainakin minulla,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2012 - 15:05

Hyvää adventti-sunnuntaita kaikille. Tulin juuri työstä ja sytytän kynttilän tällekin päivälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2012 - 17:33

Tämäkin adventti vierähtänyt iltaan..ja toinen kynttilä on palanut..ja nytkin palaa monta tuikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.12.2012 - 19:10

Adventti on jo iltaan ehtinyt. Kynttilä palaa täälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2012 - 19:47

Meillä kynttilät palaa enemmin ja vähemmin koko pimeän ajan.Uskonnollisia juhlapyhiä en aina oikein enää tahdo muistaa. Kynttilät tuovat aina valon lisäksi mukavan tunnelman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 17:42

Adventtikyntilöiden sytytäminen on ollut tapanani niin kauan kuin muistan, sillä pidän ertyisen paljon aitojen kyntilöiden liekieistä ja poltan niitä aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus, jopa kesälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2012 - 22:23

Kynttilä palaa aikatulta,
on luonain onnen kulta.

Ken sen aikoo omistaa,
ikuisen onnen hän saa.

Vain yksi tähdenlento vailaisee,
rakkaus kaiken sen ansaitsee.

Sirkkaliisalle heippati hei,
pois talvi runosuonen vei.

Lähteet:
oma suoni