Varotus Suomi 24 käyttäjät !

Suomi24-palvelussa vaarallinen haittaohjelma

Keskiviikko 5.12.2012 klo 11.10

Suomi24:n käyttäjien kannattaa olla varuillaan.
Ongelmat havaittiin viime viikonlopun aikana.
Ongelmat havaittiin viime viikonlopun aikana. (COLOURBOX)

Suomi24.fi -palvelun käyttäjät ovat tällä hetkellä tietomurron kohteina. Sivujen kautta yritetään jakaa haittaohjelmaa, Cert-fi varoittaa. Haittaohjelmaa jaetaan ilmeisesti mainoksen kautta. Moni palvelun käyttäjistä on saanut tartunnan tietokoneelleen.

Palvelu on tarjonnut ladattavaksi security_scanner.exe-nimistä haittaohjelmaa venäläisistä .vlab.pp.ru-päätteisistä osoitteista, kertoo Tietokone-lehti.

Sivuston ylläpito yrittää parhaillaan karsia mainoksia vähentääkseen ongelmia. Ylläpitäjän mukaan ongelmat havaittiin viikonlopun aikana.

Cert-fin mukaan "Suomi24.fi-sivustolla vierailevien on syytä noudattaa erityistä varovaisuutta ja välttää tuntemattomien ohjelmistojen lataamista ja suorittamista".

Haittaohjelma avaa selaimeen uuden sivuston, joka ei näytä alkuperäiseltä Suomi24:lta. Sivulla on ruutu, jossa on ok-painike. Tätä ei saa missään tapauksessa klikata vaan sivu tulee sulkea.

Avainsanat: haittaohjelmat tietokone suomi24

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.12.2012 - 21:47

Joko taas, joku viikko on jokunen varoitus, mitä tästä opimme? Lastatkaamme netit kottikärryyn ja lasti Atlantin pohjaan.

Kysyjän kommentti

samaa mieltä !!!!! hyvää joulun odotusta teille napsulaiset !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 05.12.2012 - 12:26

Kiitos varoituksesta. Yhdellä kamullani on Suomi24 sähköposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 05.12.2012 - 12:34

minullakin on , mutta onneksi en noita mainoksia katsele ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 12:59

Eli kartan Suomi24 :sta edelleen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 14:41

Se on hyvä että on, muutenkin stakkas suomi on pahasti hakoteillä näinä aikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 16:12

Enpä ole pitkilleen vieraillut niillä sivuilla eikä ole mitään asiaa nytkään sinne kurkistella. Nettirikollisuus sen kuin kukoistaa monimuotoisena, hyi niitä roistoja, hyi, hyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 18:45

Enpä ole noilla sivuilla juuri käynyt ja nyt sitten varon entistäkin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2012 - 19:47

Ei olle sille sivustolle mitään asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 21:53

Ihan alkuaikoina kävin suomi 24:jässä...en enää nykyään.
Hyvä että laitoit kummikin varoituksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2012 - 13:55

En vieläkkään ole mennyt tuon sivuston koukkuihin. Hyvä niin.