onko kaupan sokeri mehuissa (esim. fun mehussa) vai limonaadissa enemmän kaloreita ja säilöntäaineita?

Avainsanat: fun sokerimehu limsa limonadi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 16:24

Kaupan Fun-mehut ovat sokerittomia. Niissä on vähemmän säilöntäaineita kuin limuissa, edes Light-limuissa. Fun mehussa on kaloreita 0,6 100 milliä kohden kun Light-limuissa on 9 kcal. Eli jos et tarvitse hapollista juomaa niin suosittelen fun mehua. Ja siitä saa hapollista kätevästi kun sekoittaa sen hapolliseen lähdeveteen tai vichy veteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 16:28

Fun light 100 ml tuotetta sisältää:

Energiaa: 4 kJ (1 kcal)
Proteiinia: g
Hiilihydraattia: 0,2 g
Rasvaa: g

Erikoisruokavaliot:

Ei lisätty sokeria
Ei sisällä munaa
Ei sisällä vehnää
Gluteeniton
Kasvisruokavalioon
Keinotekoisesti makeutettu
Kevyt
Kolesteroliton
Laktoositon
Maidoton
Sokeriton
Suolaton

Limonadeissa on käsittääkseni enemmän sokeria ja kaloreita, ja mielestäni puhdas sokeri lisättynä näihin (harvemmin käytettynä) on pienempi paha kuin kaikki nämä lisäaineilla tehdyt makeutus/maku -kikat, varsinkin jos näitä ite kumpaakin juo vain kerran kaksi kuukaudessa, niin siitä ei mielestäni ole haittaa kenellekään. Ennenhän oli näin että lapsille esim. ostettiin lauantaiksi 'saunalimupullo', eli kerran viikossa ja tuskin se ketään 'turmioon' vei? Eri asia sitten, jos ihka päivittäin juo jompsia/kumpsia, niin silloinhan tulee varmasti eteen nämä haittavaikutukset; joko lisäaineista/sokerista, tms. syntyneinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 16:56

Kannattaa muistaa, että mehuissa myös se happo on huonoksi hampaille. Eli vaikka Fun-mehuissa ei ole sokeria, ei tarkoita, että se on parempaa hampaille. Päivittäin käytettynä mehu aiheuttaa eroosiota.

Ruokailun yhteydessä mehu on suht ok, mutta aina janojuomaksi vettä. :)

Jos nyt vielä jotain tästä avaudun, niin sanottakoon nyt se, että limuista kukaan ei ajattele, että niillä olisi terveysvaikutuksia. Mehupurkkeihin usein onkin taas kirjoitettu, että sisältää esim. C-vitamiinia ja ihmiset ajattelee, että se on heille hyväksi. Mehut on todellisuudessa melkeimpä yhtä huonoksi hampaille kuin limut (sis. sokeria ja on hapokasta, vaikkei kuplia olekaan). Ja jos sitä vitamiinia mielii, niin hedelmistä ja vihanneksista niitä saa. Aamen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 17:21

1. vesi 2. kotikalja 3. itsevalmistettu mehu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 18:19

Normaalissa limussa on enemmän kaloreita kun Fun-light-mehussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 23:11

Nyt kannattaisi katsoa tuoteselosteesta. Siitä pitäisi kyllä näkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:54

Fun-mehut ovat sokerittomia ja kalorittomia.Valitsen aina Light-tuotteen,koska muissa on niin paljon sokeria ja kaloreita.