Hans Välimäki jälleen otsikoissa.Mietteitä jouluruuista.Mitä olette mieltä?

www.iltalehti.fi/viihde/2012...2_vi.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 04.12.2012 - 23:32

hans taitaa puhua ammatin puolesta, kaikilla pitäisi olla mätiä ja hanhenmaksapalleroita pöytä väärällään, mutta mikäs sen mukavampaa kun syödä jouluna niitä jouluruokia joita on kakarasta asti joko vihannut tai rakastanut, lipeäkala on hyvä esimerkki, en tykännyt siitä olenkaan vanhempieni luona asuessani, mutta nyt myöhemmin se kuuluu jokaiseen jouluun ja on yksi odotetuimmista herkuista (varsinkin jos soosi onnistuu) ;)

Kysyjän kommentti

Olen kanssasi NIIN samaa mieltä! Sitäpaitsi eihän Jouluruokia ole tarkoitus syödä viikkotolkulla,muutama pvä vaan.On oma moka, jos varaa liikaa kaikkea, ja niitä sitten väkipakolla ahtaa kiduksiinsa vielä tammikuussa.Kiitos vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2012 - 21:04

Samaa mieltä Hansin kanssa. En ole oikein koskaan välittänyt ns. jouluruoista. Lusikallinen lanttulooraa riittää mainiosti lautasen reunalle, kinkku menettelee, jos se on luomua ja paistettu oikeaoppisesti. Mädit, smetanat, blinit ja kalat maistuu hyvin, samoin pikkusavustamossa tehty kalkkuna. Riisipuuro on kyllä ehdoton, nautitaan se sitten kanelin ja maidon tai sekametelisopan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2012 - 21:18

Pidän kyllä kinkusta ja lanttulaatikosta,mutta makuasioista ei voi kiistellä.Mitään isoa kinkkua ei meille osteta ja jos saan kaupasta kymenlihatukun suolattua possun ulkofilettä niin ostan sitä pari pötköä ja se on meidän kinkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.12.2012 - 21:30

Yhdyn melko täysillä tuohon Hansin kommenttiin, paitsi - ei mene lusikallistakaan lanttulaatikkoa tänäkään vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2012 - 21:47

Minä katan joulupöytäni nyt ilman Hansia, mutta en ilman lipeäkalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2012 - 22:03

Meillä ei jouluruokia sen kummemmin laiteta.

Aattona käydään lastenlasten luona kyläilemässä ja jouluruokaa maistamassa.

Siinä riittävästi jouluista ateriointia.

Glögi kyllä maistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2012 - 22:30

Hans saa olla mitä mieltä tahansa suomalaisten joulupöydistä. Hänestä välittämättä laitan perinteiset jouluruoat vieraalleni koska hän tykkää niistä. Kinkku, laatikot, ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 07:29

Samaa mieltä Hansin kanssa koska en millään pysty syömään niitä laatikkoruokia monena päivänä ja lanttulaatikkoa en ollenkaan. Meille laitan porkkanalaatikkoa ja bataattivuokaa, punajuuri-aurajuustopaistosta sekä haudutettua punakaalivuokaa. Kinkkua ei ole eikä tule, mutta poronpaistia syödään. Niin ja niitä kaloja, useammanlaisia ja monella tavalla laitettuja. Työn merkeissä menee tuleva joulu joten ruuan laittoon en ehdi niin paljon paneutumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 21:57

Tavalliset jouluruuat laitan..kinkku,laatikot,rosolli...ja paljon kalaa eri muodissa..