Onkohan tämä lastenlaulu lainkaan totta?

"Pyry, pyry, pyry hei, mistä tulit sinä tänne?
Tuntureilta Lapinmaan, ja olen ystävänne,
vaikk' onkin rintan' lunta vaan."

Avainsanat: pyry

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2012 - 21:24

Kyllä tämä lastenlaulu on tuttu jo ala-, ja kansakoulusta lähtien. Sitä on laulettu monet kerrat. Lieneekö tuttu enään nykyajan lapsosille. sitä en teidä, mitä pappa tarkoittaa todella, mutta laulu on olemassa ei papan riimittelemä tällä kertaa, luulisin, sillä silloin kun tätä laulelin, ei pappa vielä tainnut olla riimitellyt mitään erikoista.

Kysyjän kommentti

Kyllä minäkin tuota kouluaikana laulelin.\r\nMuistilokerosta putkahti ulos pyryä katsellessani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.11.2012 - 11:11

Ei ole, koska ei ole tullut meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2012 - 13:19

Niin ja tuntuu tuo pyry tulevan aina tuolta pääkaupungin suunnalta. Ainakin nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2012 - 13:52

Se on kyllä varmaan uusi papan tekemä lastenlaulu..
Pappa kun on keseliäs...nyt laulaen rilluttelee uutta omaa lastenlaulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.11.2012 - 19:37

Ei ole pyry tänne ennättänyt vielä, liekö joku tuuli sukulaisensa joka tekee tietä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2012 - 07:09

Meille pyry toi viime yönä lumipeitteen, tosin etelästä tällä erää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2012 - 09:54

Pyry tuli eilen meille etelästä eikä vieläkään ole lähtenyt pois,että totta on tämä laulu.