millainen koulutus fysioterapeutilla on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 15:24

Fysioterapeutti on liikkumis- ja toimintakyvyn sekä kuntoutuksen asiantuntija.

Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistama ammattihenkilö. Fysioterapeutin tutkinto suoritetaan ammattikorkeakoulussa. Tutkinto on 3,5-vuotinen (210 op) alempi korkeakoulututkinto (bachelor-taso). Fysioterapeutin ammattinimikettä saa käyttää ja ammattia harjoittaa vain tutkinnon suorittanut fysioterapeutti. Toimintaa valvoo lääninhallitus ja Terveydenhuollon Oikeusturvakeskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2008 - 16:09

tarviiko ensin mennä lukioon vai käykö esim. lähihoitajana?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2008 - 16:31

Oheisesta linkistä saat lisätietoja pääsyvaatimuksista. Lukio ei ole ehto vaan ammatillinen koulutus käy myös pohjakoulutuksesta.

Lähteet:
www.jamk.fi/koulutus/tutkinn...sioterapia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 12:57

2-vuotinen koulutus.Ylioppilastodistus ei olisi haitaksi ja joudut käymään läpi soveltuvuustestit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 09:03

AMK-tutkinto.

Lisätty: 13.11.2008 - 09:04

Ei ole korkeakoulututkinto.