Mikä on sinun keinosi pysyä pystyssä liukkailla talvikeleillä?

Varovaisesti siellä ulkona,ettei jäät yllätä lumen alta!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2012 - 10:47

Sauvat kädessä, vaikka suksia en omistakkaan.
Minusta hyväksi koettu apukeino.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.11.2012 - 16:22

Varovaisuus ennen kaikkea. On minulla kyllä "piikkikengät" tarpeen vaatiessa laitettavaksi kenkien pohjiin, mutta kun yleensä liikun autolla, niin en niitä ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2012 - 18:56

Silloin ku ulkoilen käytän liukuesteitä...voi reppaamin liika..ei tarvi varoa joka askelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2012 - 19:29

Miul meni firma nurin 26.10.2012. Mittää ei voint, mut ei olt niitäkää, jotka ois tulleett avittamaa...
Ihmisii ol ko mere muttaa ympäril, mut se avittamisetahto, se puuttu jokkaiselt.

Mie mään vaik nelikontin, koha pääsen. Vaik varois kui paljo, ei se auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.11.2012 - 19:59

Ei ole muita keinoja käytössä kuin katsoa vähän mihin astuu. Varovaisuutta kävelyynkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2012 - 20:02

Minulla on turvana tuo paljon puhuttu ystäväni Rollaattori, tosin yhden kerran olen sen kanssa kaatunut.
Se oli ma syyni, lähdin aamutossuissa viereiseen kauppaan ja jäähilettä oli tossun alla ja heitti kumoon.
Mutta ei harmittanut yhtään, nuori komea mies tuli nostamaan ylös ja kyseli, että ei kait nyt sattunut vain mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2012 - 20:53

Varovaisuudella ja hyväpohjaisilla kengillä olen toistaiseksi selvinnyt, nastakengät on harkinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2012 - 08:05

Varovasti kieli keskellä suuta ja hyväpohjaisilla kengillä. Näillä mennään ja toivottavasti ei tule kaatumisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.11.2012 - 11:34

hyvät kengät ja varovaisuus on valttia, eivät kuitenkaan aina riitä, mutta onneksi ei ole koskaan tarvinnut turvautua lääkärin apuun liukkaiden takia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2012 - 12:38

Toistaiseksi olen luottanut tasapainooni, vaikka se on tullut parikertaa yllätetyksi... nastoja olen suunnitellut asentavani kenkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2012 - 19:54

Tässä nyt tulee vähän toistoa edellisiin vastauksiin, mutta omat keinoni ovat kenkien pohjiin kiinnitettävät liukuesteet tai nastat. Lisäksi käytän usein lenkillä sauvoja. Ne antavat ainakin osviittaa tien pinnan liukkaudesta. Mm.Claes Ohlssonilta saa ostaa liukuesteitä kengän numeron mukaan.