Avaatteko pikkujouluista saamanne paketit heti vai löytyykö vuoden päästä vanha hillopurkki tai homeinen pullapoika?

Paketit tuntuivat siltä, että siellä on kynttilä.

Avainsanat: pikkujoulupaketti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2012 - 16:48

Kyllä minä käyn lähimmäisen tvan pikkujoulussa, Ensiviikon torstaina , ensin on pikkujoulukirkko kirkossa ja viereisessä srk-talossa on jouluateria /6 euroa per henkilö. Sitten 8.12. on invalidien pikkujoulu, niin ikään seurakuntakeskuksessa ja 19.12. on vanhusten ja vammaisten pikkujoulu ja 20.12 näkövammaisten pikkujoulu , nämä kaikki seurakuintakeskuksessa siis. en tiedä saako lähimmäistuvan pikkujoulussa ehtoollisen vai onko kaikki raittiita juttuja. ei siellä ole aiemmin ollut taskumattejakaan kenelläkään.
silti juhlat ovat olleet aidot ja herkät. Jouluruoka on tarjolla kyllä, paitsi näkövammaiset syövät joulupuuron.
On kiva kun olen jo tutustunut moneen vertaiseeni ja on tullut hyviä kavereita, siis kaikki vähän vanhempia, sairaita, mutta huumori elää ja riemu raikaa. Ei ole mitään nössöjuhlia. Pieni paketti viedään
noin 5 euron arvoinen suunnilleen.
Nämä ovat minulle niinkuin ajankuluja, en enään vietä kotona kuten pappa voi hyvin viettää hyvällä omallatunnolla ja ottaa helmeilevää ja tuoksuvaa konjakkia, jospa sitten meille runokin taas syntyisi tänä vuonna. Laitan tilaukseen hyvissä ajoin. Minä kun en ota pisaroivaa tippaakaan, mutta annna toisille sen mahdollisuuden, kun se tehdään järkevästi., tonttuillen ei pukitellen.

Lisätty: 08.12.2012 - 15:33

Kiitos käyttäjille valinnastanne, noin se täytyy mennä, että jos äänestäjille menee, niin pisteet saa eka vastaaja, kukaan ei viitsi selata pisemmälle, olisiko näin. No nyt onni potki minua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2012 - 12:00

Nyt kun muistaisi edes, että minä vuonna viimeeksi olen käynyt jossakin pikkujouluissa...Vuonna 1999 kaiketi...Ehkä? ...
Mutta jos lahjan saan, sen tietysti avaan pikimmiten.Niitä on kiva saada ja erityisesti antaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 12:21

Hetihän se on paketti on avattava...viimme pikkujoulu-paketista sain ihana enkelikynttilän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.11.2012 - 12:49

Silloin kun oli vielä työn puolesta pikkujouluja, avasin paketin heti. Oli hauska seurata kavereiden ilmeitä, jonkun ilme aina paljasti kenen ostama oli paketissani.
Itse pyrin ostamaan perheen keskeisiin pikkujouluihin pienet paketit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 14:25

Avaan sillä niissä pikkujouluissa joihin minä olen osallistunut vuosien saatossa on kaikissa ollut tapana tehdä tuo avausoperaatio jo juhlapaikalla ja esitellä pakettien sisällöt muille paikallaolioille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.11.2012 - 14:58

Ei ole pikkujouluja, ei siis pakettejakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 15:30

Pikkujouluissa käyminen lopetettiin kauan sitten.

Pikkujouluja vietetään nykyään kotona.
Kahvia ja pari napsia konjakkia.

Vähemmälläkin se joulun vietto sujuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 18:14

Ei ole pikkujouluja joten ei niitä pakettejakaan. En kaipaa enää niitä bileitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2012 - 20:32

Pikkujoulupaketti tulee kyllä avattua heti ja esiteltyä se muille. Meillä on sellainen entisten työkavereitten pieni porukka ja perinteisesti pidämme pikkujoulut aivan jouluaaton läheisyydessä, siellä sitten tulee jaettua ja saatua erilaisia lahjoja, on muuten oikeastaan ainut pikkujoulu, johon enää vaivaudun lähtemään.