Otetaanpa paineilma kysymys uudestaan! Tässä tarkoitin auton rengaspainemittarin kalibrointia, mutta olin liian huolimaton........

Kun huoltamoiden mittarit heittää aika rajustikin, niin pitäs olla joku idioottivarma keino saada oma mittari kalibroitua, onko ehdotuksia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2008 - 13:04

Kylmä ilma laskee renkaiden ilmanpainetta noin 0,1 baria/ -10 astetta. Pohjolan talviolosuhteissa kannattaakin käyttää 0,2 - 0,3 baria korkeampia paineita kuin kesärenkaissa. Autonvalmistajat antavat suosituksensa kesärenkaille lämpimimpiin olosuhteisiin. Kun tarkistat ilmanpaineita muista ottaa huomioon autosi kuormitus. Ilmanpaineilla viimeistelet autosi ajo-ominaisuudet.

Ehkäpä kannattaisi ostaa uusi itselle:
www.vaivaton.com/products_se...&qt=ft

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 13:08

Kannattaa antaa huoltoaseman suorittaa tehtävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2008 - 13:21

Rengaspaine mitterin kalibrointi hoituu vain alan ammattilaisilta ja niin sanottuja halppis mittareita ei voi kalibroida.Ja mitä järkeä on muutei koko hommassa,koska eihän yksityis henkilö tee mitään tuhannes-osan tarkkuuksilla????