Vieläkö muistatte missä kävitte ekakertaa tanssimassa?

Mie sain mennä tanssimaan vasta,kun olin käynyt rippikoulun,pääsin ripiltä marraskuussa ja sit vappuna isä lupasi minut Iitiän lavalle ja solistina oli Inga Sulin.Talvella olin käynyt eräällä seurojentalolla tanssimassa ja opettelemassa vaihtoaskelia,siitä ei issäin tiennyt mitään,kun yövyin ystäväni luona maalla,muistan,että miuta jännitti ihan kauheesti.En kuitenkaan vielä silloin löytänyt omaa maa Jussiani sieltä.

Avainsanat: muistoja nuoruudesta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2012 - 22:15

Latotanssit sodan jälkeen Riemuliiteri nimeltään. Se oli tos heinalato , kummasti vain siellä toisiamme halattiin.

Kysyjän kommentti

Riemuliiteri,hauska nimi tällä paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2012 - 19:26

Tommolansalmella oli ekat lavatanssit! Muistan, kuinka komea (hieman vanhempi) mies ruutupaitoineen haki tanssimaan ja kylläpä osasi mies tanssia! Olo oli kuin prinsessalla.Ah niitä nuoruuden kesiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2012 - 20:18

Monotansseissa Turussa Ruissalon kansanpuistossa.
Aurinko paistoi sunnuntaisena talvipäivänä, eikä yhtään vähemmän aatoksissa.
Voi niitä aikoja. Voi niitä tunnelmia.
Päivääkään en vaihtaisi pois.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.11.2012 - 23:59

Kyllä. Mäntsälän lavalla - on edelleen toiminnassa ja suosittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 06:19

Olin 5-vuotiaana äitini mukana puffetin pidossa Tiitisen lavalla Suolahdessa, tätini oli siellä tanssimassa ja hänen kanssaan olen ensimmäisen lavatanssini tanssinut.....seuraviin tansseihin vierähtikin jokunen tovi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2012 - 12:54

Parikkalan lavalla 17-vuotiaana. Ne oli ensimmäiset ja viimeiset tanssini julkisilla paikoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 19:54

Hyvin on muistissa eka ja viimeinenkin kerta..
Eka tanssireissu oli laskiaistanssit Pyhtään seurantalolla..olin 15v .jännitti ihan kamalasti,että hakeeko kukaan ja miten osaan tanssia..olin serkkuni kanssa optellut tanssimaan.
Heti kun musiikki alkoi tuli vähän iäkkäämi tumma komea mies kumartamaan..ja sitten innostuin todella tanssimisesta..

No tämä viimeinen tanssikeikka kesti viikon-risteilyllä....ja meno oli todella hauskaa humpata ja valssata..ym..tanssit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 20:16

Rippikoulu oli minunkin käytävä ennen kuin tansseihin pääsin. Niin ja sitä ennen mummoni opetti minut tanssimaan. Paikka oli tuossa naapuri/elikä kotikunnassani ja oman kylän seurantalo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2012 - 21:04

olin varmaankin jotain 12 v
kun isä oli turussa rientävän urheiluseurantalolal järkkärinä
ja pääsin sinne aina mukaan
siellä sitten papparaiset ( isän pelikaverit )
oppettivat minuakin humpan,valssin ja muidenkin tanssijen saloihin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2012 - 01:03

Tottakait muistan, sillä asuin nuorena likkana miltei sen tanssilavan vieressä missä ensimmäiset tanssiaskeleeni, kotilattiaa lukuunottamatta, otin.