Mitä pidätte Nalle riisi,kaura,kaurariisi ja onkohan muitakin pika puuroista?

Minä pidän niistä.

Avainsanat: puurot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2012 - 13:04

Nalle- ym. pikapuurot ja -vellit on kiireisen työläisen hyviä aamu-, väli- ja iltapaloja silloin kun aikaa, tai intoa ei muunlaisten tekoon riitä. Maku niissä ei tietenkään ole yhtä samettisen pehmeä kuin ajankanssa haudutetuissa puuroissa ja velleissä mutta ei myöskään syömäkelvotonta, ei etenkään marjojen ja hedelmien kera nautittaessa. Pikapuurojen- ja vellien suurkuluttajaperheen äitinä voin hyvällä omatunnolla suositella niitä ihan kenelle tahansa.

Kysyjän kommentti

Mielestäni Nalle on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2012 - 10:02

teen itse puurot,mutta varmasti pikapuurot ja vellit on ihanhyviä,jos ei ole aikaa niitä itse keitellä.Miun äitiin sanassa,köyhälläkin on aika keittää,mut ei aikaa jäähyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 10:17

Yleensäkin puuroja tulee syötyä aika vähän.Olisi ilmeisesti hyvinkin terveellistä vatsalle...Mutta huomasin opiskeluaikoina ( silloin joskus) että puuro ei pitänyt nälkää samalla tavoin, kun esimerkiksi ruisleipä.Ja kun aamulla söi ennen kouluun lähtöä,piti syödä hyvin.Päivät olivat pitkiä...
Neljän viljan puuro parasta, jos jokin puuro valittava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.11.2012 - 10:31

Puuron syönnin olen lopettanut kokonaan, mutta silloin kun vielä söin, neljän viljan puuro oli parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 14:52

Silloin tällöin on puuropäivä ja kaikki käy. Viimeksi toissa päivänä haudutin uunissa ohraryynipuuron..ai, että se on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 19:31

Työpäivän aamuna syön aina puuron, 4-viljan sellaisen, tarvikkeet laitan illalla jo valmiiksi, niin saa aamulla puuron nopsaan valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 20:49

Minä syön kaurapuuroa joka aamua ja jo usein niin pikaista, että kun illalla laitan lautaselle ryynit ja veden, niin aamusella olen laiska ja syön sen siltään kuumittamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2012 - 21:17

Syön harvoin, silloin se on Elovenaa. Myös Myllyn Paras tekee Vekkuli -pikapuuroa.