Oletko valanut kynttilöitä kotikonstein?Onnistuivatko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2012 - 17:49

Kerran olen tähän hommaan päässyt. Kävimme yhdessä silloin pienen poikani kanssa valamassa. Oli hauskaa puuhaa ja jopa onnistunut lopputulos.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2012 - 14:33

Yhden kerran, valovuosia sitten elikä emäntäkoulussa v. 1972 ja kauniitahan niistä tulikin. Sen jälkeen olen jättänyt valannan ammattilaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2012 - 14:50

En ole valanut. On hidasta ja sotkuista puuhaa. Ostan mieluummin valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 15:31

Ei oikein kerrostaloympäristössä viitsi edes kokeilla.
Mökkimaisemissa voisi ainakin kerran yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 17:17

Kertaalleen olen niitä tuhrannut, lienenkö koskaan aikaansaannoksiani edes polttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 20:54

Paljonkin ollessani lapsi-iässä vanhempien seurassa. Ja sitten kun mieheni vielä eli valoimme kynttilän jämistä kumisiin eläinhahmoihin pupuja ja mitä niitä olikaan oravia ym, ja tyttäreni soile väritti ne vesiväreillä. Taitaa vielä olla muistona jossain yksi minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.11.2012 - 05:15

joskus kakarana sulatettiin kynttilän pätkiä kattilassa ja uitettiin villalankaa sulassa steariinissa, huonoja olivat kyntilät eikä vanhemmat kiitelleet kattilastakaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2012 - 09:37

Vanhassa kattilassa niitä jämiä olen sulattanut ja revittyjä ruusuiksi muotoiltuja munakennosuikaleita siihen kastanut. Niistä ei tule poltettavia kynttilöitä vaan sytykeruusuja tulen sytyttämiseen. Ja hyvin nämä palavat ja tulen sytyttävät. Uusista tarvikkeista en kynttilöitä ole valanut. Lapsena poltettiin nuo uudelleenvaletut kynttilät lumilyhdyissä ulkona. Sydänlankoja laitettiin enemmän kuin yksi, jotta tarkemmin paloivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2012 - 21:10

Joskus kauan sitten. Luultavasti en onnistunut, koska en ole sen koommin tehnyt niitä.