Oletteko kohdanneet hankaluuksia irtisanoessanne avo/aviopuolison nimissä olevaa lanka tai muuta liittymää?

Avainsanat: lankapuhelimen irtisanominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2012 - 12:27

En, sillä avomieheni nimissä olevat puhelinliittymät ovat vielä käytössä eikä niiden irtisanominen ole tullut ajankohtaiseksi, ei sen enempää hänen kuolemansa kuin meidän erommekaan vuoksi. Liian korkeiksi nousseiden laskujen johdosta en nyöskään ole irtisanomista joutunut yrittämään. Tiedän kuitenkin sen, että avopuolison kuollessa hänen puhelinliittymänsä saa ittisanottua vain kaikkien perillisten allekirjoittamalla yhteisellä luvalla .Luvan lisäksi irtisanomispyyntöön on lisättävä todistus avopuolison kuolemasta ja kaikkien perillisten sukulaisuusuhteet perittävään vahvistavat virkatodistukset. Tällä tavoin halutaan estää liitymien sulkeminen ilman omistajan lupaa hänen eläessään ja että laskut liitymistä maksaa joku niiden omistajan kuoltuakin..

Kysyjän kommentti

Onnistuin sitten puhelimessa jonottelun jälkeen, kun pyysin miestäni tunnistautumaan puhelimessa. Puhelun siirron jälkeen vielä toistamiseen. Ja virheellisen laskun saatuamme vielä sama juttu eli soitto sitten kun mies oli paikalla tunnistautumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 14:36

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut, että saattaa olla hankaluuksia joissakin tapauksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2012 - 12:29

Oli kyse kuolleen ihmisen puhelinliittymästä, jota olikin TOODELLA hankala irtisanoa.Paperi / toimitus kun olisi vaatinut asianomaisen allekirjoituksen! Oli silloin kyllä aika turhautunut olo....Poikkeusluvalla sitten saatiin liittymä ja sopimus purettua.Näin Soneralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 15:29

Yleisestikin liittymän irtisanominen on tehty niin vaikeaksi kuin mahdollista.
Vaikka muita liittymää koskevat asiat voi netissä hoitaa niin irtisanomista ei.
Vaativat aina henkilökohtaisen käynnin ja vinon pinon valtakirjoja mukaan.
Rahan ahneudella ei tässäkään tapauksessa ole rajoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 15:40

Mamma kohtasi taholtani hankaluuden kun lopetti lankapuhelinliittymänsä. Tein selväksi ettei Sonera vie taloon tulevaa kuparia minnekkään sillä en ala mokkuloilla pelleilemään! Berdband sen olla pitää ja "narussa" kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 20:58

ei ole tullut sellaista tilannetta eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.11.2012 - 21:08

En ole, mutta silloin kun Napsu kaapattiin, tappelin Soneran kanssa sp-osoitteeni poistosta, hävisin.