Oletko koskaan tehnyt himmeliä? Onko taito vielä tallella?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2012 - 12:31

Nuorena likkana tuli tehtyä himmeli jonka mittasuhteet olivat sellaiset ,että se mahtui silloisen kotimme ikkunalasien väliin. En sen jälkeen ole tehnyt ainuttakaan kokonaista himmeliä, muutaman keskenjääneen vain. Uskon kuitenkin, että pienen harjoittelun jälkeen kokonaisen himmelin valmistus sujuisi yhä. Mihinkäs ne ammoin opitut taidot olisi kadonneet, ei mihinkään.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta :) Haluaisin osata himmelin teon minäkin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.11.2012 - 11:01

Olen tehnyt nuorena, mutta ei ole taito enää hyppysissä ja ohjeet on painuneet unohduksen suohon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 12:38

Lapsena askartelimme aitoja olkihimmeleitä, joihin kerättiin oljet omasta pellosta. Potkukelkalla vietiin naapurinmummullekin jouluksi suuri himmeli. Nykyään on helppo askarrella vaikka muovipilleistä, mutta kyllä se olki on kuitenkin perinteeellisempi ja ekologisempi vaihtoehto. Taito on tallella ja tarkistettu lähes vuosittain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 13:11

Nuoruudessa niitä teimme. En taitaisi osata enää ja miun sormilla ei pysty mihinkään näpertelyyn. Olkihimmelit ovat kauniita perinteisiä koristeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 13:25

Mummolassa näitä askarreltiin, olin ennemminkin aputyttönä. En osaisi itse koota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 14:41

Viime jouluna sellaisen väsäsin.
Tuskimpa enää viitseliäisyyttä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2012 - 21:11

Kaunis se olisi, vaan en osaa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2012 - 21:33

Yhden olen nuoruudessani tehnyt, ja se riitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2012 - 21:04

Taito, jona lämpöisessä navetassa olkikuvon vieressä sain, ei haihdu koskaan pois. Mutta en enään teee niitä.