Halisten ukot. Mistähän on kysymys?

Avainsanat: turku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2012 - 06:12

Aurajoen Urheilukalastajien seura ry, tosin muitakin merkityksiä löytyy:

"Turussa Aurajoen kuuluisat Halisten Ukot, eli jokea peittäneet jäät, ovat liikkuneet nopeassa tahdissa ja viimeiset ovat ryhmittyneet Martinsillan tuntumaan.
Tosin hyvin lähellä siltaa ukkoja vastaan ovat tulleet Airiston akat eli vapaa vesi Airistolta, sillä joki on alajuoksulta jo lähes kokonaan jäistä vapaa.
Jäälautat hupenevat lopullisesti Aurajoesta parin päivän aikana." (Kotimaa-lhti vuodelta 2006)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2012 - 08:29

Keväällä vasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 08:51

aina siellä näkyy ukkeileit olevan ranalla
milloin mitäkin tekemässä
on pussijaljottelijoita ja onkimiehiä
mutta naisia en ole siellä useinkaan nähnyt kumpaakaan tekemässä
tai sitten en ole silloin siellä liikkunut
kun naiset ovat siellä oleet..