Mitä mieltä Talvivaaran kaivoksen tilasta. Pitäisikö lopettaa koko höskä?

Ise kannatan lopetusta.

Avainsanat: talvivaaran kaivos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2012 - 20:19

Sotkut siivottava ja sen jälkeen suljettava. On toki suuri työllistäjä, mutta minkä hinnan saavatkaan asukkaat maksaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos Maarit77. Asiassa on monta puolta: luonto, työntekijät maine, ja taistelu herrojen tahtojen välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.11.2012 - 23:07

Juuri äskettäin joku sitä kysyi ja olen edelleenkin samaa mieltä: sulkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 10.11.2012 - 01:44

ei pidä lopettaa vaan laittaa kuntoon, niin kuin kaikki muutkin vaarat ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 12:01

Kyllä se siitä sulkeutuu, kun rahantulo loppuu ja sijoittajat pakenevat.
Pelkään vaan, että veronmaksajien piikkiin menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 12:24

Aikoinaan 2€ hinnalla Outokumpu myi nuo kaivosoikeudet.. oliskohan arvo yhtään noussut? Kaksijakoinen juttu, kun on isot rahat kiinni siellä ja ihmisillä työpaikat. Koko hommaan ei olisi pitänyt silloin ryhtyä, mutta nyt on kökkö housuissa joten joku ratkaisu olisi hyvä saada pian. Altaan kunnostus/vahvistus??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.11.2012 - 13:55

Asiaan vihkiytymättömänä en osaa paljon mitään sanoa. Turvallisuus kuntoon, tai sitten sulkeminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2012 - 15:57

Taisin kysyä tätä äskettäin itse, mutta en silloin kommentoinut. Jos se mitään enää tuottaa niin paikat kuntoon kiireen vilkkaa ja ellei muu auta sulkekoot koko kaivoksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2012 - 04:09

Talvivaara on iso työllistäjä alueella jossa työpaikkoja todella kaivataan. Nikkeliä siellä riittää kymmeniksi vuosiksi ja siinä ohella töitä.
On se kumma juttu, jos yhtä allasta ei saada kuntoon. Teettäköön niin pomminvarmat systeemit, että enää ei tule päästöjä. Ei se luonto tuosta enää pelkällä sulkemalla parane.
Tuskin tuo vahinko on edes suuri, jos vertaa kehitysmaiden toimiviin kaivoksiin? Liekö noissa lainkaan suodatusaltaita?