Millaista lukiossa on?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2008 - 09:52

Lukio on Suomessa toisen asteen oppilaitos, jonne on mahdollista pyrkiä suoritettuaan oppivelvollisuuden. Lukiokoulutuksessa on mahdollista osallistua ylioppilastutkintoon ja siten lukiosta valmistutaan ylioppilaaksi. Lukio antaa valmiudet jatkaa opintoja korkea-asteella (yliopistot ja ammattikorkeakoulut) ja lukion oppimäärään perustuvissa ammatillisissa erikoisoppilaitoksissa.

Huomattavin muutos on ollut lukion muuttaminen kurssimuotoiseksi, jolloin sen voi suorittaa myös lyhemmässä tai pidemmässä ajassa kuin kolmessa vuodessa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Lukio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2008 - 10:44

Siistiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2008 - 15:58

paljon opiskelua,itsenäistymistä,itsensä tutkiskelua,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.11.2008 - 17:18

itse olen tällä hetkellä lukion ensimmäisellä, mielestäni siellä on ihan mahtavaa. onhan se rankkaa kun joutuu pänttäämään hirveesti asiaa lyhyessä ajassa. mutta lukiossa järjestetään erilaisia tapahtumia, mm. vanhojentanssit, abiristeilyt..yms..minulle lukio sopii, kaikille ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2008 - 20:19

itte olen amis :D mut mun sisko kävi lukion tai on vieläkin kolmannella. mutta kyllä se siellä viihtynyt on. läksyjä tulee paljon ja muutenkin rankenpi paikka taitaa kyllä olla mutta kaippa siitä apua on. kyllä opetus on ainakin tehokkaanpaa kuin ammattikoulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2008 - 21:10

kasvun paikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2008 - 13:51

onks siel opetus samanlaist ku peruskoulus? siis kysellään yht paljo oppilait vai? älýytteks? eiks lukion voi jättää keskenki?