Mikä parasta hoitoa JUMISSA oleville niskoille? Kylmää? Kuumaa? Lääkettä?

Vasen olkapää kova kuin kivi ja käsi puutuu...Help!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2012 - 17:19

Jos sattuu olemaan tulehdus, kuten yleensä on.
Ensin lääkekuuri tulehdukseen ja siten kuntoutus (esim. fysioterapeutti).
Tulehtunutta jos rupeaa hieromaan ja kuntouttamaan, niin huonommaksi tulee!

Kysyjän kommentti

Viisaita sanoja...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2012 - 17:13

Silloin, kun itsellä on tuo tilanne niin joko isäntä alkaa varovasti painellen hieromaan lämmittävällä öljyllä tai sitten itse laitan kipugeeliä.Ostin Itävallasta ja on tuhtia kamaa. Ensin se kuumottaa ja sitten viilentää. Sisältää ilmeisesti tulehdusta lievittävää ainetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2012 - 18:51

No ei ainakaan pyöräily. Oli nimittäin niska jumissa ja piti silti lähteä pyörällä töihin ja niinhän siinä sitten kävi että mustaa jäätä tiessä ja kuskista tuli matkustaja. Tässä sitä sitten ollaan sairaslomalla niska entistä enemmän jumissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.11.2012 - 19:14

Omat jumittumat olen hoidattanut fysikaalisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2012 - 19:21

Minulla on Instrumentariumista ostetttu ns.TNS-laite, jolla annan pieniä sähkösykäyksiä niskalihaksille, sekä sitten kipugeeliä päälle. eihän ne vanhat koppurat niskat enään nuorru, mutta vaivanen kaiken kokee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.11.2012 - 21:03

Jos ei venytykset, kipuvoiteet tai muut helpota, niin fysikaalinen hoito varmaan on tässä tapauksessa otettava huomioon. On ammattitaitoista apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.11.2012 - 07:45

monipuolinen kevyt liikunta ainakin ennaltaehkäisee, varmaan parantaakin piikuhiljaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 21:16

Omalla kohdallani teen seuraavasti: Tulehdukipulääkettä kitusiin 2- 3 pvää ja lisänä kylmägeeliä tai linimettiä kipukohtiin. Maallikon himppanen rutistelu kipukohdista tekkee eetvarttia.

Vaihtoehtona kirkasta viinaa puol litraa perjantaina. Lauantaina olo on vetree.

Tietysti ennaltaehkäisevänä sauvakävely tai keppijumppa ym., mutta niitä jutskia ei tuu vaan tehtyy välttämäti.