Joulunaika lähestyy,annatko lahjoja ja teetkö ne itse vai ostatko?

Mie neulon sukkia ystävilleni ja yksi pikku villatakkikin pitäisi neuloa,saas nähdä osaanko.Nyt on niin ihania lankoja kaupassa.Sukkia olen kutonut bampu puikoilla ja ne on kyllä kevyet ja hyvät puikot käsille.

Avainsanat: sukkia ystäville

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2012 - 12:19

Minä joudun ostamaan lahjat ja antamaan lahjakortteja Prismaan. Ei ole kädenlahjoja neulomiseen eikä ompelemiseen. Onneksi on hyvä neuloja lappeenrannassa ja pikkuihmiseni pysyvät lämpiminä. Äitini neuloi ennen ja nyt lähes sokeana ei enää kykene, johdatus on käynyt ystävyyteen ja voin antaa ystävälleni jotakin ja neulomuksia tilalle pikkuihmisille, kiitos ystäväni.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.11.2012 - 12:24

Joudun ostamaan lahjat, kun niitä ei pysty tekemään joita on toivelistalla. Minullekin eräs ystävä teki ennen lahjaksi sukkia. Nyt alkaa sukat olla rikki. Pitänee ostaa kaupasta uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 14:07

Ostohommiksi menee.
Minulta nuo käsityöt ei oikein suju.
Kouluaikana jouduin patalapun virkkaamaan.
Muistutti sekin enemmän epämuodostunutta pipoa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 15:15

Ostettava on ne vähäiset mitä pystyn koska kädet eivät suostu yhteistyöhön enää, kun on esim. käsitöistä kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 18:28

En aio antaa enkä ottaa. Lahjoja voi antaa muinakin aikoina kuin jouluna jos haluaa. Joulu on rauhan ja hyvän olon juhla. Materiaa on muutenkin maailmassa aivan liikaa. Paras lahja on jos saisi olla ihanien ihmisten tai perheen kanssa, syödä ja saunoa yms. mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:08

Jotain pientä lahjantynkää tulee jouluna annettua, ostotavaraa, jota olen kerännyt pitkin vuotta "lahjalaatikkoon"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:32

Minulle Joulu merkitsee hiljentymisen aikaa. En ota osaa minkäänlaiseen härdelliin. Pojalleni annan lahjaksi rahaa, muille aikuisille soitan joulutervehdyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:54

Tänä Jouluna saan viettää rauhassa perheen kanssa;en ole töissä, niinkuin usein Jouluna olen ollut.Ollaan yhdessä ja syödään hyvin.Musisoidaan (jokainen soittaa jotakin härveliä kohtuu hyvin...) ja pidetään hauskaa.Jokohan koira oppii tänä Jouluna "laulamaan.."
Jokaiselle yksi paketti.Siitä säännöstä kyllä ollaan hieman lipsuttu, mutta mistään ostoshysteriasta meillä ei ole kyse.Tarpeellista vaan.
Äiti ja anoppi pitää suvun sukissa ja huiveissa.Miesväki nikkaroi.Jokohan tänä Jouluna saan uuden sängynpäädyn,jota kovasti olen noilta puusepiltä kysellyt...? Toivotaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 21:41

Kyllä Sirkka mummon pienimmät piiperöt odottavat jotain. 11 vuotta vanha Toni tulee Lahdesta ennen joulua käymään, kuten aina ennekin, hänelle on lahjakassi. Hän on sijaislapsi, onnellinen ihana poika.
Olen minä punaisesta paperinarusta kutonut 8 numeroisilla puikoilla sellaisia kransseja, en oviin vaan
ne ovat läpimitaltaan noin 15 cm kierrän putkelle , neulon ja kieputan kullan-, tai hopeanväristä pallonauhaa ympärille. Voisi sisään laittaa led valotkin, mutta kun noita valoja on muutenkin.
Olen koristekynttilät ostanut niiden renkaiden sisään ja saavat luoda valoaan lapsille.
Omalle tyttärelle ja hänen vävylleen laitan lahjakortit kampaamoon (parturiin) osittain siksikin
kun he joutuvat auttamaan minua aika paljon.
Joulu on minulle harras ja hiljainen perinteinen Jeesuksen syntymäjuhla, kuuluihan siihenkin lahjat jos joku nyt vetoaa syntymäjuhlaan.
Niin ja Jani tyttärenpoikani saajääkiekkolehden vuosikerran (22 v.)täyttää, mutta pukkimuori lupasi toiveen täyttää.Jani on myös ilman äitiä ja isää, mummo yrittää pitää heitä mielessään. Se on lahja minullekin.

Lisätty: 07.11.2012 - 21:46

Niin ja Joulun lapsi keräykseen otan roposellani osaa, se pitäisi tehdä niin, että vasen käsi ei tietäisi mitä oikea tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.11.2012 - 17:23

Riippuu vähän fiiliksestä. Aika paljon teen, mutta varsinkin pienimmille ostan jotain.
Täksi jouluksi olen jo aloittanut säärystimien teon, teen niitä muutamalle tyttöselle lahjaksi.