2 vuoden sähkösopimukseni päättyy. Kannattaako vaihtaa? Onko sähkönhinta nousemassa vai laskemassa seuraavan 2 vuoden aikana?

Avainsanat: sähkön kilpailutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 20:10

Sinuna ottaisin selvää kaikista tarjolla olevista sähkänsiirto- ja myyntisopimuksista ja jos niistä löytyy joku nyt käytäämääsi edullisempi vaihtaisin toiseen sopimukseen. Muuten pysyisin vanhassa ja tutussa. En usko että sähkön hinta on lähiaikoina alenemassa sillä sellaisesta ei ole ollut missään uutisia, ei vaikka jatkuvien sateiden luusisi tuovan sähkömarkkinoille muutatin kuin hinnannostotarpeita.

Kysyjän kommentti

kiitos vastauksesta. Kilpailutin kaksi sähkösopimustani ja halvimmalla oli tosi alhaiset hinnat, mutta vähän kuulostelin tuosta firmasta, eikä sen toiminta ollut oikein luotettavaa sopimusten siirtämisen ym suhteen. Elikkä taisanpa hyväksyä tuon Rkentaja.fi sivuston kimppakilpailutustarjouksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 19:50

Riippuu asumisen muodosta ja kulutuksesta.
Kerrostalossa asuessaan ei tuolla asialla ole suurempaa merkitystä.

Tuolta voit vertailla hintoja.

www.sahkovertailu.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 19:50

Eikö sähkön hinta AINA nouse, tapahtui maailmalla sitä tai tätä? Itse kilpailutin monta eri firmaa ja olihan niissä eroja.Sama firma ollut nyt monta vuotta.Kaiketi yhä halvin mahdollinen.Onneksi on tuo varaava takka....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2012 - 20:05

Harvemmin tuo on laskenut. Kannattaisi kilpailuttaa eri yhtiöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 21:05

en vaihtaisi, kyllä niitä soittajai on tuosta ollut monta kertaa. Mutta e kerrostalossa yksinäisen ihmisen kannata mitään vaihdella. Yksi tuttava vaihtoi ja euron halvemmalla oääsee nyt sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 08:33

no tota noin. kantsii kilpailuttaa. kyll pienikin säästö on aina kotiinpäin.vertailu tapahtuu niin ku pappa kerto tuol aikaisemmin www. sähkövertailu.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 09:26

Minä olen Lappeenrannan Energian asiakas ja siinä pysyn.Kokeilin toista firmaa ja jouduin kuitenkin maksamaan lappeenrannan energialle sähkön siirrosta näi ollen tuli kaksilaskua enkä pitnyt siitä,nyt tulee yksi lasku ja siinä kaikki.Asumme kerrostalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2012 - 12:16

Jatkuvasti sähkön hinta nousee. Vaihdoin halvempaan pari vuotta sitten. Nyt nousi samoihin kuin muillakin. Ihan sama mistä kerrostaloasukas sähkönsä ottaa. Säästöjä siitä ei pääse kertymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:26

Aina kannattaa vertailla, sehän ei maksa mitään. Itse olen ollut Helsingin Energian asiakas aina, sillä sähkönsiirtomaksu vie hyvältäkin tarjoukselta pohjan pois, joten kohdallani ei kilpailutuksesta ollutkaan hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2012 - 08:30

Kas siinä pulma, vähän samansorttista kuin miettiminen mikä operaattori edullisin ja paras, kännykkäliittymissä. Joku insinööri tuohonkin osaisi antaa parhaimman vastauksen, ehkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.11.2012 - 08:02

jollain tekosyyllä se nousee aina, jos ei muuten niin vihreät vaatii sitä ilmaston vuoksi ;(