Onko sinulla jo käytössä e-reseptit ?

Koetko käytännön hyvänä, vai hankalana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 19:19

Paikallisella apteekilla on jo valmius, mutta Tk:lla ei vielä. Pian kuitenkin toiminee. Me hoitajat olemme opastaneet ja vastanneet asiakkaiden kyselyihin jo jonkin verran. Minusta se on hyvä systeemi. Koko lääkitys on nähtävissä, joten haitallisia yhteisvaikutuksiakin voidaan ehkäistä. Asiakas itse voi myös tarkistaa eReseptitietonsa esim. verkkopankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla www.kanta.fi osoitteessa. Tavallinen paperi-resepti säilyy kuka ei halua siirtyä eReseptiin. Laki edellyttää, että Suomessa siirrytään vaiheittain sähköisen reseptin käyttöön.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 17:31

Mihin niitä tarvitaan?

Lisätty: 07.11.2012 - 19:41

Minulla ei ole yhtään reseptiä edes paperilla. (Syökää myrkkynne)!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 17:37

Meillä on e-reseptijärjestelmä, hankala se ainakin silloin on, kun yhteydet takkuilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 18:37

Osa on ja osa ei.

Toiminut on kätevästi tarvittaessa.

Hyvä puoli e-reseptissä se, että voi hakea nistä apteekista tahansa missä on e-resptipalvelu käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 19:09

No just odottelen, koska se näkyy uusittuna koneella. Hankalaa kun on monta reseptiä ja kaikki vanhenevat eri aikaan. Muista niitä sitten siinä seurailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2012 - 20:04

Minulla on pap - e - riresepti - juuri uusittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 20:17

Mahdollisten yhteyskatkosten vuosi en suotunut ottamaan aikoinani e-reseptiä kun minulle sitä tarjottiin. Samasta syystä käytän edelleenkin paperireseptejä vaikka tiedänkin, että e-reseptistä saisivat kaikki sitä tutkivat nähtäväkseen koko lääkitykseni ja siitä olisi näin pelkkää hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 21:06

ei ole vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 09:32

Minulla on kaikki reseptit sähköisenä ja pidän siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2012 - 12:12

On käytössä ja hyvin toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 12:47

Ei ole vielä käytössäni, ja tuskin tuleekaan minulle, on kovat särkylääkkeet käytössä minulla ja lääkärikin on kontrollissa varmasti minulle määräämistä lääkkeistä, reseptit jää nykyään apteekkiin punaseen kirjaan ja onko se e-resepti sen turvallisempi, helpompi kylläkin asiakkaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 14:01

Ensimmäisten joukossa,käteväksi olen todennut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:21

osa on osa ei
ja sitä mikä on
ei onneksi ole tarvinnut käyttää ..inhoon lääkkeit
mutta onpahan resepti valmiina jos tarvii ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:24

Kuulin juuri ensimmäistä kertaa asiasta. Varmaan hyvä systeemi, kun ei tarvitse papereiden kanssa pelata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2012 - 10:06

On ollut jo pari vuotta ja on todella kätevä systeemi.