Oletko tutustunut apteekista annettavaan lääkkeiden annosjakelusysteemiin? Toimiiko se?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 20:43

Apteekista annettavat annosjakelulääkkeet ovat meillä töissäni olleet jo vuoden verran käytössä. Samani kokemuksen perusteella en voi kuin vain kehua niitä. Siirtymävaihe purkki-/pakettilääkkeistä apteekin hoitamaan annosjakeluun vaatii meillä töissä jatkuvaa huolenpitoa siitä, että lääkkeet menee oikeaan aikaan annosjakeluun niiltä asikailtamme jotka eivät vielä sitä käytä. Tämä on ainoa "haitta" anosjakelussa. Kyseinen " haitta" on kuitenkin todella pieni etuihin nähden.. Emme enää joudu jakamaan lääkkeitä purkeista dosetteihin ym. antokippoihin vaan voimme ottaa ne annospusseista. Näin mahdolliset jakovirheemme poistuvat. Myös ikävät lääkekippojen putoamiset lattialle ja niihin jaettujen lääkkeiden sekaantumiset toisiinsa on loppuneet. Annosjakopussit vievät lääkedosetteja ja purkkeja vähempi säilytystilaa ja niitä on helpompi kuljettaa paikasta toiseen. Asiakkakkaamme ovat itsekkin saaneet niistä kippoja ja dostteja paremmin lääkkeet nautittavakseen. Lisäksi he näkevät niissä olevien tietojen avulla aijenpaa paremmin milloin mikin lääkeannos on nautiitava.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2012 - 19:12

Mitä ne lääkkeet ovat?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 19:13

En ole tutustunut. Kuullut kyllä olen. Itse laittelen mieheni lääkkeet kahdeksi viikoksi dosettiin ja aamuisin ja iltaisin dosetista lasiin. Jotkut apteekit jakavat lääkkeet pyydettäessä dosettiin, jos ei ole ruuhkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 19:22

Meillä töissä se on nyt käytössä. On tullut vuorotteluvapaani aikana ja toiminut kuulema hyvin. Alussa ollut pikku, pikku virheitä...onneksi ei vaarallisia, joten apteekissa pitää olla tarkkana, kun laittavat ne annospusseihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2012 - 20:03

En ole sellaisesta tietoinen. Nuo omani menee jo vanhasta muistista jakeluun ja nieluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2012 - 21:08

Minulla toimii itsejakelu, sunnuntaisin <herran pyhänpäivänä täytän kaksi dosettia itse.
Kyllä se menee niin kauan kuin muisti pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 09:29

Ei ole tuosta kokemusta,itse otan lääkkeeni liuskasta tai purkista ja toimii hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.11.2012 - 12:11

Itse annostelen lääkkeeni. Silloin annostelu on varmaan hyvä käytössä, jos lääkkeitä on paljon ja eri aikaan otettavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 12:49

Hintava on jos apteekki sen hoitaa, itse dosettiin sunnuntai iltaisin lääkkeeni laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 19:23

Ei omakohtaista tietoa.