Maailman mutkaisin katu?

Mikä ja missä?

Avainsanat: mutkiamatkassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2012 - 08:29

Olisikohan se Lombard Street, Yhdysvalloissa...kovin on mutkille laitettu, mutta ne komeat kukkaistutukset ovat kyllä kauniita.
www.maailmanmatkaaja.fi/maai...alifornia/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2012 - 09:11

Kännissä kotiin paluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 10:27

Minulle mutkaisin on ollut jossakin Andaluusian vuoristossa,kun ei mahtunut, kuin yksi pieni Fiatti kerrallaan siitä ajamaan.Toiset sitten peruutteli, jos samaan kohtaan joku erehtyi.Kapea ja mutkainen serpenttiinitie vuoristossa siis minun vastaukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 12:20

En muuta muista kuin, "Kauheat mutkat on Kaamasen tiellä..."?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 13:13

Peesaan pappaa. Kun huomioidaan kysyjän persoona, vastaus saattaa olla odottamaton ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 17:43

Lombard Street on maailman mutkaisin katu

Mahtavin kukkaistutuksin komistettu Lombard Street ( kuva yllä) taas kantaa maailman mutkaisimman kadun titteliä. Erittäin jyrkässä rinteessä sijaitsevan kadun mutkat ovat niin jyrkkiä, että katua voi ajaa vain henkilöautoilla. Bussikuskimme mukaan yksi turisbussin kuljettaja oli kyllä turistien innostaessa koettanut ajaa reitin bussillakin, mutta huonolla menestyksellä. Paikalla olivat saaneet heilua palokunta, hitsaajat ja nosturit ennen kuin katu saatiin avattua uuudelleen liikenteelle.

Kuvaa en osannut siirtää, mutta löytyy osoite Mariaanan linkistä.

Lähteet:
google