Jos suustasi joudutaan poistamaan toiseksi viimeinen takahammas, paljonko olisit valmis maksamaan uudesta hampaasta?

Minulle sanottiin 20.000 euroa. Viereisiin hampaisiin ei voinut liittää vaan olisi leukaluuhun pitänyt kiinnittää. Olen nyt ilman tuota yhtä hammasta.

Avainsanat: hampaan uusiminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2012 - 18:04

Jos minulta poistettaisiin toiseksi viimeinen takahammas suostuisin maksamaan sen paikalle tuevsta uudesta hampaasta mahdollisimman vähän, korkeintaan muutaman satasen sillä ilman tuota hammastakin pärjäisin.

Kysyjän kommentti

ilman tuota hammasta päätin pärjätä, mutta kyllä tunnen itseni tosi tosi hampaattomaksi vanhukseksi, vaikka vaan tuo yksi hammas puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2012 - 17:23

No jopas sattui ajankohtainen kysymys. Minulta on poistettu takahampaita kaikkiaan 3 kpl tänä vuonna ja pikkuhiljaa pitää miettiä montako teetätän tilalle. Ainut mahdollisuus on näet se implantti elikä sama kuin kysyjällä. Hinnasta ei vielä tietoa, kun jossain vaiheessa treffaan erikoishammaslääkärini jonka kanssa teemme suunnitelman. Ilmeisesti Kela korvaisi osan, kun olen sellainen kitalakihalkio-tapaus (lapsena leikattu). Tavallisia tekareita ei siis voi tehdä. Kaikki selvinnee aikanaan kunhan viimeinenkin ien-parka on lopullisesti parantunut.

Lisätty: 03.11.2012 - 17:28

Ai niin, kysyit paljonko saisi maksaa...hm. vaikea sanoa, mutta meikäläisen tuloilla 1 hammas maximissaan 2000 euroa. Mistähän sinulle on tuollaista hintaa tarjottu??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2012 - 18:37

Miulla ei olisi tuollaisia rahoja,eli mie olisin hampaaton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2012 - 19:25

Ilmaiseksi ensin saamme hampaat suuhumme, ja kun niistä joudumme luopumaan, ei uusia saa ilmaiseksi sitten tilalle. On se niin väärin.
Minulta lohkesi pahasti sellainen hammas joka vaikutti purentaan - oli pakko teettää uusi. Silta olisi maksanut 1800 euroa -kieltäydyin. Nyt siinä on luja tekohammas joka maksoi töineen päivineen 550 euroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.11.2012 - 19:25

Yksi on poistettu, just se viimeistä edellinen. Uutta en laitata tilalle. Pieneläkeläisen tuloilla en suostu maksamaan mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2012 - 19:36

Kyllä sitä voi ilman takahammastikin olla.Kunhan huolehtii muiden hampaiden kunnosta hyvin. Nastahampaat ja vaastaavat maksaa rutkasti, eikä nekään aina ikuisia ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2012 - 20:32

Aika hurja hinta hampaalle, minulle on laitettu pari implanttia, ja hinta n. 1200 € hammas, tosin nämä tehty tk:ssa, yksityispuolella olisi varmaan maksanut aikalailla reippaasti enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2012 - 21:37

On todella huima hinta yhdestä hampaasta...Itselleni laitettiin posliinihampaat muutama vuosi takaperin..mutta en kyllä muista hintaa..oli useapia tuhansia euroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2012 - 21:37

Ei kannata yhtä hammasta laittaa, kun puuttuu jo valmiiksi koko takarivi. Heh,heh:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 12:50

Mä voisin maksaa 20€. Ei siksi etten arvostaisi ko. työtä vaan siksi ettei mulla ole enempään varaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2012 - 17:58

Onneksi on jo kaikki maksetut hampaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2012 - 20:46

Itselläni on vaarassa viimeinen kolmen takahampaan sarjasta.Vieruskaverit siis jo vedetty. Ehkä tuon 500 raaskisin maksaa vaikkei siihenkään kyllä varaa olisi. Mutta pakko kai se olisi, kohta koko poski kuopalla eikä purennesta tulisi kyllä yhtään mitään, kun huonoa nytkin. Mistähän Ida on 500E:lla töineen päivineen hampaan saanut? Ei liene implantti !!??